سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دنیای فناوری و اطلاعاتpolymer (شیمی.نانو.مکانیک.پلاستیک.لاستیک.)


عاشق آسمونی
عاشقان
لحظه های آبی
پرسه زن بیتوته های خیال
وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
هو اللطیف

● بندیر ●
مهندسی پلیمر(کامپوزیت.الاستومر. پلاستیک.چسب ورزین و...)
بی عشق!!!
آخرین روز دنیا
مُهر بر لب زده
%% ***-%%-[عشاق((عکس.مطلب.شعرو...)) -%%***%%
کانون فرهنگی شهدا
یک کلمه حرف حساب
روانشناسی آیناز
داشگاه آزاد دزفول
.: شهر عشق :.
بانک اطلاعاتی خودرو
فقط عشقو لانه ها وارید شوند
پتی آباد سینمای ایران
منطقه آزاد
رازهای موفقیت زندگی
نور
توشه آخرت
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
محمد قدرتی Mohammad Ghodrati
گروه اینترنتی جرقه داتکو
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
راه های و فواید و تاثیر و روحیه ... خدمتگذاری
ایـــــــران آزاد
پزشک انلاین
این نجوای شبانه من است
رویابین
* روان شناسی ** ** psychology *
حباب زندگی
ثانیه
دست نوشته
در تمام بن بستها راه آسمان باز است
مهندسی متالورژِی
دوزخیان زمین
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
mansour13
به دلتنگی هام دست نزن
حقوق و حقوقدانان
هامون و تفتان
قلب خـــــــــــــــــــــــــــاکی
کشکول
وبلاگ تخصصی مهندسی عمران
خبرهای داغ داغ
باران کوثری
عشق صورتی
دنیای بهانه
عشق طلاست
خانه اطلاعات
من هیچم
قدرت ابلیس
غلط غولوت
انجمن مهندسان ایرانی
just for milan & kaka
چالوس و نوشهر
نامه ی زرتشت
دنیای واقعی
تارنما
سامانتا
دختر و پسر ها وارد نشند اینجا مرکز عکس های جدید ودانلوده
محرما نه
موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
ماهیان آکواریمی
قدرت شیطان
.... تفریح و سرگرمی ...
عد ل
راز و نیاز با خدا
عاشقان میگویند
جزیره ی دیجیتالی من
خلوت تنهایی
پرسش مهر 9
نـــــــــــــــــــــــــــــور خــــــــــــــــــــــــــــدا
اس ام اس عاشقانه
طوبای طوی
قلم من توتم من است . . .
منتظران دل شکسته
محمدرضا جاودانی
روح .راه .ارامش
اهلبیت (ع)
::::: نـو ر و ز :::::
باور
در سایه سار وحدت
چشمای خیس من
جالبــــــــــات و ....
دنیای پلیمر
کسب در آمد از اینترنت
سخنان برگزیده دکتر شریعتی
شناسائی مولکول های شیمیائی
بانک اطلاعات نشریات کشور
استاد سخن پرداز
لینکستان
سایت تخصصی اطلاع رسانی بازیافت
صنعت خودرو
پلیمرهای نوری
انجمن های تخصصی مهندسی پزشکی
سایت تخصصی پلیمر
مهندسی صنایع پلیمر
فرشته ای در زمین
نجوا
مجلات دانش پلیمر
امام رضا
سکوت شب
برای آپلود مطلب اینجا را کلیک کنید
وبلاگ تخصصی گزارش کار های آزمایشگاه
پشت خطی
بانک اطلاعات نشریات کشور
کتابخانه عرفانی ما
فناوری
بهترین سایت دانلود رایگان
آگهی رایگان صنایع شیمیایی
امار لحظه به لحظه جهان
محاسبه وزن ایده ال
کتابخانه مجازی ایران
مرکز تقویم
عکس هایی از سرتاسر جهان
سایت اطلاعات پزشکی
موتور ترجمه گوگل
پایگاه اطلاع رسانی شغلی

اولین دانشنامه نرم افزار ایران
بانک مقالات روانشناسی
جدول
اپلود عکس
اوقات شرعی
ضرب المثل ها وحکایت ها
متن فینگیلیش بنویسید و به فارس
دانلود نرم افزار
سایت تخصصی نساجی
طراح سایت
مرجع اختصاصی کلمات اختصاری
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه مجازی ایران
این چیه؟
معماری

 

 تصاویر جالب و دیدنی با تکنیک HDR























































































































منبع: پرشین استار

 


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور

این پل‌ها هر کدام لقبی دارند: بزرگ‌ترین، طولانی‌ترین، شلوغ‌ترین و... همه این پل‌ها یک ویژگی مشترک دارند؛ اجداد ما حتی در رویای خود هم نمی‌توانستند آن‌ها را تصور کنند. این پل‌ها شگفتی‌های مهندسی و معماری هستند و در واقع شکل گرفتن هر کدام آن‌ها نشانگر قدرت و توانایی انسان است و البته تمام این پل‌ها هم جاذبه‌های گردشگری و قطب‌های جذب توریست هستند.

 





165 کیلومتر روی هوا

طولانی‌ترین پل روی آب

دانی یانگ- کانشان گراندبریج،‌ چین

چینی‌ها قطب جدید مهندسی در جهان هستند. آن‌ها در سال‌های اخیر شماری از بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین پل‌های جهان را ساخته‌اند و حالا در میان 15 پل طولانی جهان 11 پل در چین واقع است. در میان 5 پل طولانی جهان 3 تا از‌ آن‌ها در مسیر قطارهای مافوق سریع مسیر پکن- شانگهای واقع است. این مسیر که سالانه 80میلیون نفر در آن تردد می‌کنند با بودجه 33میلیارد دلاری ساخته شده است. پل دانی‌یانگ- کانشان در آغاز سال 2011 افتتاح شد و با طول بیشتر از 165 کیلومتری خود طولانی‌ترین پل جهان شد.طبیعی است که امکان حرکت با پای پیاده روی این پل وجود نداشته باشد اما گذر از آن با قطار مافوق سریع که با سرعت 300 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند بسیار لذت‌بخش است. حالا و به لطف مسیر جدید و قطارهای مافوق سریع مسیر پکن- شانگهای که قبلا 11 ساعت به طول انجامید 5 ساعته طی می‌شود.





400متر بالاتر از سطح زمین

مرتفع‌ترین پل

میلاوو و دالت، فرانسه

پل میلاوو پل چندان طولانی نیست، این پل در واقع 2 تپه را به هم وصل می‌کند، اما مسئله این است که این 2 تپه در جنوب فرانسه در یک معبر استراتژیک واقع شده‌اند معبر باریک میان جنوب فرانسه و اسپانیا، جایی که در تابستان‌ها صدها هزار مسافر راهی آن می‌شوند. این پل ساخته شد تا ترامیک سنگین‌ این مسیر را سبک کرده و راه را هم برای مسافران کوتاه کند.ساخت این پل 17 سال (از سال 1987 تا 2004) طول کشید. این پل از ارتفاع 325 متری شروع می‌شود و به سمت بالا شیب اندکی دارد و در بلندترین نقطه ارتفاع این پل تا زمین 410 متر است که آن را بدل به مرتفع‌ترین پل جهان کرده است. این پل جدا از این رکورد خود، منظره فوق‌العاده‌ای هم دارد. اگرچه عبور هیچ کس با پای پیاده از این پل مجاز نیست، اما یک مسابقه دوومیدانی به طول 20‌کیلومتر در تابستان‌ها در این منطقه برگزار می‌شود که دونده‌ها کل مسافت پل را طی می‌کنند و از زیبایی فوق‌العاده آن لذت می‌برند.





20میلیون آجر یعنی چقدر؟

بزرگ‌ترین پل آجری جهان

پل گلشنر ولی، آلمان

این پل تنها 600متر طول دارد که در میان «ترین‌‌ها» در میان پل‌های جهان اصلا رقم زیادی محسوب نمی‌شود اما ویژگی این پل در واقع طول یا ارتفاع آن نیست بلکه مصالحی است که در ساخت آن به کار رفته. این پل که در آلمان شرقی و در منطقه ساکسونی واقع است با بیش از 20میلیون عدد آجر ساخته شده. در حالی که اکثر پل‌های جهان از فلزات یا سنگ ساخته شده است انتخاب آجر، با توجه به گرانی آن انتخاب عجیبی است اما خب، وجود چند کارخانه آجرپزی در اطراف این منطقه توجیه می‌کند که چرا سازندگان آن این تصمیم را گرفته‌اند. در کنار مسیر ریل آهن این پل، مسیر پیاده‌روی هم وجود دارد که می‌توانید از آن عبور کنید و از منظره زیبای آن لذت ببرید.





پل 110 ساله

طولانی‌ترین پل سرپوشیده

هارتلند بریج، نیوبرانزویک کانادا

دولت کانادا در مورد ساخت پلی روی رودخانه سن‌جان مردد بود زیرا وضعیت آب و هوایی متغیر این ناحیه ساخت پل و استفاده از آن را مشکل می‌کرد، اما گروهی از مردم این پروژه را به شکل مشارکتی و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به سرانجام رساندند. آن‌ها این پل 403 متری را که سقف دارد در سال 1901 ساختند و 5 سال بعد آن را به دولت فروختند. حالا با پیشرفت‌های علمی، پل‌های سرپوشیده به کار گرفته نمی‌شوند و برای همین پل‌ هارتلند به طولانی‌ترین پل سرپوشیده جهان بدل شد. می‌توانید هم با اتومبیل و هم به صورت پیاده از داخل این پل سرپوشید بگذرید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.





پل 4کیلومتری با 2 پایه

بزرگ‌ترین پل معلق جهان

پل آکاشی کایکو (یا پل مروارید)، ژاپن

زمانی که این پل در حال ساخت بود، بسیاری از افراد آن را غیرممکن می‌دانستند و حتی برخی مهندسان معتقد بودند که در نهایت ساخت این پول ممکن نخواهد شد، اما ژاپنی‌ها طرح رویاپردازانه خود را عملی کردند.پل آکاشی کایکو در واقع بزرگ‌ترین پل معلق جهان است. طول این پل 4 کیلومتر و 300 متر است، ولی این پل فقط 2 پایه دارد، در واقع 2 قطعه هر کدام به طول هزارو 100 متر و یک قطعه به طول 2هزار و 100 متر در هوا معلق هستند. این نکته پل آکاشی کایکو را به معجزه‌ای در علم «معماری» بدل کرده است.پل آکاشی کایکو شهر بندری مشهور کوبه را به جزیره آواجی مرکز صید مروارید ژاپن که در کل تاریخ ژاپن به نام دروازه مروارید شهرت داشته وصل می‌کند (علت لقب این پل هم همین است). این پل که در سال 1998 تکمیل شد ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، مثلا در مقابل بادهایی با سرعت 250 کیلومتر در ساعت و همچنین زمین‌لرزه‌هایی به قدرت 5/8 ریشتر مقاومت می‌کند.





غول 80ساله

عریض‌ترین پل جهان

پل سیدنی هربور، استرالیا

خب، یک پل عریض به چه درد می‌خورد؟ پلی که 60 متر عرض آن است به چه دردی می‌خورد؟ اگر جواب این سوالات را از مردم سیدنی بپرسید به شما خواهند گفت، به درد کم کردن ترافیک. در واقع پل هربور بسیاری از مشکلات ترافیکی سیدنی را حل کرده است. در این پل بسیار عریض یک بزرگراه 8لاینه (4لاین در هر طرف) 2 خط مترو، 2 پیاده‌رو مخصوص پیاده‌روی تعبیه شده است. این پل قلب تجاری سیدنی را به منطقه‌های مسکونی حاشیه شهر وصل می‌کند و برای همین نقش بسیار مهمی در زندگی مردم این شهر دارد. شاید باورش برای‌تان عجیب باشد ولی این پل فوق‌العاده در سال 1932 ساخته شده است و ماه دیگر جشن تولد 80سالگی آن با مراسمی بزرگ و ویژه برگزار خواهد شد.

شاید بهترین چشم‌انداز تماشای آن از بالای برج پیلتون است،‌ پس از بالا رفتن از 200 پله، می‌توانید بر بالای پل قرار بگیرید و به چشم‌اندازی فوق‌العاده نگاه کنید.





روزی 150 هزار اتومبیل

شلوغ‌ترین پل جهان

پل جرج واشنگتن، نیویورک

در سال 2010، 52 میلیون اتومبیل، اتوبوس و کامیون از روی این پل عبور کردند. این پل که از روی رودخانه هادسن می‌گذرد، نیوجرسی را به منهتن وصل کرده و در واقع شلوغ‌ترین محله‌های شهری نیویورک را به هم وصل می‌کند. بر اساس آمار طی یک سال، هر ساکن شهر نیویورک حداقل 7 بار از روی این پل عبور می‌کند. احتمالا تعجب کرده‌اید که این همه وسیله نقلیه چطور می‌توانند از یک پل عبور کنند. اما باید بدانید این پل یک پل 2 طبقه است که در مجموع 14 لاین دارد (8لاین عبوری در قسمت بالایی و 6 لاین عبوری در قسمت پایینی) و اتومبیل‌ها چندان در ترافیک این پل گیر نمی‌کنند.

آمار در مورد پل جرج واشنگتن دقیق است ولی احتمالا اگر آمار در مورد پل‌های وارای کلکته هم دقیق بود، این پل عنوان پرترافیک‌ترین را به خود اختصاص می‌داد. آمار حاکی از این است که روزانه حدود 80هزار وسیله نقلیه، یک میلیون انسان پیاده و چند هزار گاو از روی این پل عبور می‌کنند.



منبع: bartarinha.ir


برخی از دیگر پلهای معروف و محبوب دنیا :

(Tower Bridge (London, England
پل برج (لندن ، انگلستان)


این پل که توسط Horace Jones & Wolfe Barry طراحی و در سال 1894 تکمیل شد، یکی از مشهور ترین نمادها در لندن است. این پل 800 فوت طول و 28 فوت فضای زیرین دارد و وسط آن به 140 فوت افزایش می یابد که کشتی ها می توانند از پایین رودخانه Thames عبور کنند. در قدیم که کالاها بجای هوایی از راه زمینی حمل می شدند این پل در روز 50 بار بالا برده می شد، ساخت این پل با 432 کارگر ظرف 8 سال به اتمام رسید، در آن زمان 70000 تن بتن در دو پایه ی پل با فرو بردن 2 باسکول متعادل کننده در جای خود، که هر یک 1000 تن وزن داشتند ریخته شد و سپس برای پوشش 11000 تن فولاد در زیر، تمام پل ملبس به سنگ پرتلند و گرانیت کورنیش شد.


(Golden Gate Bridge (San Francisco, US
پل گلدن گیت (سانفرانسیسکو ، ایالات متحده امریکا)

این پل طولانی ترین پل جهان جمعا بطول 8.921 فوت که در سال 1937 تکمیل شد شاید مشهورترین پل زمان باشد. این پل که در سان فرانسیسکو واقع است، موفقیت عظیم در ساخت و ساز زمان خود بود. در ساخت این پل رکورد ایمنی، بگونه ای بود که تنها 11 کارگر در طول عملیات ساختمانی کشته شدند و 11 نفر دیگر به مدد شبکه ی نوین ایمنی که در زیر کار قرار داده شده بود نجات یافتند شکسته شد، عکس هاییکه توسط هزاران توریست همه ساله از پل گرفته می شود، شاخص رنگ قرمز بواقع پرتقالی بین المللی (International Orange) بوده و در اصل این رنگ برای افزایش قدرت دید در شرایط مه آلود بودن هوا که مشابهت با منطقه ی خلیج دارد انتخاب شده، این پل با 1.3 میلیون دلار زیر بودجه پیش بینی شده، بمبلغ 27 میلیون دلار ، 100000 خودرو روزانه بطور متوسط به نتیجه رسید و برای نگهداری به 38 نقاش بطور فول تایم نیز نیاز دارد. تعداد 26 نفر که از ارتفاع 220 فوتی با سرعت 75 مایل در ساعت و فاصله ی زمانی 4 ثانیه به پایین پرت شده اند جان سالم بدر برده اند.


(Sydney Harbour Bridge (Sydney, Australia
پل بندرگاه سیدنی (سیدنی ، استرالیا)

در حالیکه جشن هفتادو پنجمین سال تولدش در سال 2007 گرفته میشد، این پل همچنان در صدر پل های جهان از نظر وسیعترین مقاطع طولانی پل در جهان ( هر مقطع 3.770 فوت)‌ باقی مانده است، این پل ملقب به چوب رختی است بلحاظ قوسی شکل بودنش، معمولا از پل و خانه ی اپرا که در مجاورتش واقع هست عکس برداری می شود، این زوج بعنوان یکی از بهترین تصاویر برای شهر و خود استرالیا عمل می کنند، اندازه ی بزرگترین مقطع 1.650 فوت که در بلندترین نقطه ی قوس 429 فوت بالای سطح دریاست، برای ساخت این پل می بایستی 800 خانه خراب می شدند و هزینه ی آن با 1400 کارگر ظرف مدت 8 سال حدود 12 میلیون دلار شد و عاقبت پل سیدنی در سال 1998 تکمیل شد.


(Ponte Vecchio (Florence, Italy
پنته وکیو (فلورانس ، ایتالیا)

شهر پنته وکیو یکی از مشهور ترین نقاط گردشگری ایتالیا است و عقیده بر آنست که از قدیمی ترین سازندگان پل قوسی با سنگ های یک تکه و چند تکه در جهان باشد، گرچه تکه های قدیمی تر ناتمام هم وجود دارد، این پل در اصل از چوب ساخته شده بود تا اینکه در سال 1333 توسط سیل منهدم شد و 12 سال بعد با استفاده از سنگ دوباره ساخته شد، شهرت آن بخاطر داشتن مغازه هایش است و از هر گروهی اعم از غرفه های تجار و قصابها تا دکه های فروشندگان لوازم هنری و یادگاری (سوغاتی) را در خود جای داده است.


(Gateshead Millenium Bridge (Gateshead, England
پل هزاره و آبنمای گیت شید (شمال شرق انگلستان)

جایزه 44 میلیون دلاری پل میلنیوم گیت شید، برای اولین بار و تنها پل "tilting" (کج ، شبدار ، در نوسان ) در جهان در نظر گرفته شده است، رم های هیدرولیکی در انتهای دو طرف پل این امکان را فراهم می آورد که برای عبور کشتی های کوچک پل قدری کج شود و این تکنولوژی نوین باعث گشت که طراحان آن برنده ی جایزه ی معتبر و آبرومند "Stirling Prize" برای آرشیتکت در سال 2002 گردند ، 19000 تن بتن در فندانسیون های به عمق 98 فوت (33 متر) و فولاد (میلگرد) کافی برای ساخت 64 راهروی 2 تیرکه، پل را به مقاومت در برابر برخورد یک کشتی 4000 تنی که با سرعت 4 نات در حرکت است قادر می سازد.


(Erasmusbrug (Rotterdam, Netherlands
پل اراسمبورگ یا سوان (رتردام ، هلند)

ملقب به Swan (قو) بلحاظ شکل اسکلت فلزی مهار پل، ساخت این پل که به منظور ارتباط بین شمال و جنوب شهر رتردام طراحی شده بود در سال 1996 خاتمه یافت، برای امکان عبور کشتی ها طاق جنوبی از ارتفاع قابل توجه 292 فوتی پل بلند باسکولی برخوردار است که در سال 2005 در فیلمی به نام Who Am I (من کی هستم) بنمایش در آمد که در آن هواپیماهای مسابقه ای از زیر آن پرواز کردند. ساخت این پل با بلندی 2.650 فوت و وزن 6.800 تن که در سال 1996 کامل شد، 110 میلیون دلار خرج برداشت به محض آنکه پل بروی ترافیک گشوده شد معلوم شد که پل بر اثر باد تاب می خورد که این مشکل با استفاده از ابزار های تعیین کننده ی فشار هوا (دمپر) مرتفع گردید.


(Westminster Bridge (London, England
پل وستمینستر (لندن ، انگلستان)

یکی از آثار ماندگار و زیبای شهر لندن، پل وستمینستر است که از رودخانه تیمز عبور می کند و در کنار آن کاخ وستمینستر، کلیسای وستمینستر، ساعت محبوب بیگ‌بن و همچنین چرخ فلک چشم لندن قابل مشاهده است. این پل در سال 1769 افتتاح شد.


(Millau Bridge (Tarn Valley, France
پل میلو (دره ی ترن ، فرانسه)

این پل به ارتفاع 1.125 فوت (338 متری) روی دره ی ترن در جنوب فرانسه قرار دارد که بزرگترین پل کابلی جهان محسوب می شود. بطوریکه می گویند رانندگی بر روی این پل مثل آنست که در آن احساس می کنی در پروازی. ساخت این پل که قدری بلندتر از برج ایفل است سه سال به طول انجامید و در سال 2004 به روی عموم باز شد، در حالیکه این پل مناظر بسیار زیبایی را از دره ی زیر خود به تصویر می کشد، همینکه مه پایین می آید دیگر مسیر مناسبی برای آنانکه قلبشان ضعیف است نخواهد بود، بطور کل طول این پل 8.071 فوت ( 2.420 متر) با طاق تکی در 1.122 فوتی (336 متری) و حداکثر ارتفاع از زیر آن 886 فوت (266 متر) است، بطور خلاصه این پل بسیار احساس برانگیز هم بر روی کاغذ و هم در حیات واقعی می باشد، دکل پل با 7 اسکلت فلزی به وزن 36000 تن مسقف شده است. یکسری از هفت تیرک، هر یک به بلندی 292 فوت (88 متر) و به وزن 700 تن به اسکلتهای فلزی مربوط پیوسته اند.


(Fehmarn Belt Bridge (Baltic Sea, Germany and Denmark
پل تسمه ای فهمارن (دریای بالتیک ، آلمان و دانمارک)

هنگامیکه در سال 2018 پل فهمارن کامل شود امتدادی به طول 11.8 مایلی دست خواهد یافت و جزیره ی آلمانی فهمارن را به جزیره ی دانمارکی لولاند با هزینه ی تقریبی 2.2 بیلیون دلار متصل می سازد. نقشه های اولیه نشان می دهند که پل با 3 اسکلت فلزی کابلی، هر کدام به طول تقریبی 2.375 فوت (712)‌ متر که بوسیله ی 4 ستون به بلندی 918 فوت حمایت شده و دارای 213 فوت (64 متر) بلندی زیر آن می باشد خواهد بود، پل پیشنهادی جنجال هایی را توسط کاسبها و طرفداران منابع طبیعی که از لطمه خوردن به حیات وحش محل واهمه دارند بوجود آورده است.


(The Kintaikyo Bridge (Iwakuni, Japan
پل کیتایکیو (آیواکانی، ژاپن)

احتمالا یکی از پل های بد شانس در دنیا پل باز سازی شده کیتایکیو در شهر ایواکانی است که در سال 1673 پس از انجام هر اقدامی در جهت عبور از رودخانه ی نیشیکی Nishiki، بر اثر سیلاب های فصلی فرو ریخت. شایان ذکر است که آرک های چوبی آن تا سال 1950 در جای خود محکم باقی ماندند تا اینکه عاقبت طوفان آنها را هم ویران ساخت، با وجود با این نیت که دوباره ضربه نخورد، سه سال بعد پل دوباره بازسازی شد و تا امروز قابل عبور می باشد.


(Oresund Bridge (Oresund Strait, Denmark and Sweden
پل ارساند (تنگه دانمارک و سوئد)

این پل بالغ بر 25000 فوت طول و 669 فوت ارتفاع دارد. پل کابلی ارساند برای اتصال دانمارک به سوئد در سال 2000 افتتاح شد، کل پل که 82000 تن وزن دارد دارای طولانی ترین مقاطع پل کابلی ( هر تکه 1.608 فوت) در جهان است و روزانه 60000 مسافر را با اتومبیل، اتوبوس و قطار از خود عبور می دهد. با رانندگی از دانمارک شما ابتدا از جزیره ی ساخته شده (مصنوعی) ‌Peberholm عبور کرده و در تونل 13.287 فوتی زیر دریا ناپدید شده و سپس شما را از پل ارساند، قبل از آنکه سفرتان به سوئد کامل شود عبور می دهد، عبور از پل ارساند ارزان تمام نمی شود ( بیش از 53 دلار هر ماشین) گرچه برای مسافرینی که مکرر رفت و آمد می کنند تخفیف نزولی داده می شود که با توجه به هزینه ی 3.8 میلیارد دلاری آن تعجبی ندارد.


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور

عکس و دیدنیهای مارچ 2012

یک پسر هندو در لباس " شیوا " یکی از خدایان هندوها در معبدی در شهر چاندیگاره در شمال هند




منفجر کردن یک پل در اوهایو آمریکا




کشف یک مارمولک نادر در جنگل های شمال شرق کامبوج




گردهمایی 3 هزار دانشجوی یک دانشگاه در کره جنوبی در حمایت از اهدای خون




بازی یک بچه با یک خرچنگ بزرگ صید شده در بندری در انگلیس




یک مادر فلسطینی در منطقه فقیر نشین النصیرت غزه در حال پختن غذا




دو عکاس مشغول عکس گرفتن از آبشاری زیبا و بزرگ در ایسلند




یکی از محافظان زن گارد ریاست جمهوری کره جنوبی مشغول انجام تمرین امادگی برای تامین امنیت اجلاس آتی امنیت هسته ای در کاخ ریاست جمهوری سئول




لحظه مرگ یک ستاره




آخرین محصول بویینگ قاره پیما که یک هواپیمای تشریفاتی است. هنوز مشخص نیست که این هواپیمای 300 میلیون دلاری را چه کسی خریده است






آب تنی فیلیپینی ها در یک دریاچه




نمایی زیبا از "رودخانه مار" در ایالت وایومینگ آمریکا . پیچ های این رودخانه از بالا بسیار شبیه مار است




شو سگ ها در بیرمنگام بریتانیا




نمایی زیبا از ساحل دبی




نمایی زیبا از شهر تفلیس




 

پارکینگ طبقاتی مکانیزه نمایشگاه اتومبیل فولکس واگن در وولفسبورگ آلمان





یک آبشار یخزده در پکن




نمایش یک لامبورگینی رویایی در نمایشگاه خودرو ژنو




نمایشگاه گل در فیلادلفیا آمریکا




لاک پشت دوسر و شش پا در اوکراین




بازی کودکان در ساحل دیلی در تیمور شرقی اندونزی




بدون شرح!

و در پایان 13 بدر ایرانی



ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور

مجتمع روما رزیدنس در زمینی با مساحتی بالغ بر 7000 مترمربع در خیابان کامرانیه شمالی، واقع شده است. این مجتمع با 47000 متر مربع زیربنا شامل 32000 مترمربع مساحت مفید واحدهای مسکونی، 1000 مترمربع واحدهای تجاری و 14000 مترمربع فضاهای تفریحی و مشاعات می باشد که به بهترین نحو سرانه مکانهای تفریحی و مشاعات را به ازای هر مترمربع از واحد مسکونی برای ساکنین در نظر گرفته است. روما رزیدنس شامل 65 واحد مسکونی در 15طبقه است که محیط کلیه طبقات مسکونی به صورت چلیپا طراحی شده تا تمامی واحدها از نور مناسب برخوردار شوند.

این برج مجلل دارای اتاق های پذیرایی، سالن ها و لابی شیک، سینمای سه بعدی با سیستم صوتی دالبی، سالن بیلیارد، سالن ورزش و بدن سازی با دستگاه های متناسب سازی روز دنیا و تجهیزات درخور سنین مختلف می باشد. جهت دسترسی به 65 واحد مسکونی، فضای تفریحی و مشاعات، 7 دستگاه آسانسور از محصولات شرکت OTIS پیش بینی گردیده که طراحی داخلی آن با کمک متخصصین پروژه به فضایی بی نظیر تبدیل گردیده است. شایان ذکر است فضای برج دارای سه راه پله مجزا بوده و دارای 3 طبقه زیرزمین و یک طبقه همکف با محیطی مستطیل شکل است که دربرگیرنده کلیه پارکینگها، فضاهای تاسیساتی، لابی، مکانهای تفریحی، سالن اجتماعات، بلوکهای تجاری و سایر مشاعات است.

 

منبع: گروه اینترنتی پرشین استار


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور

عکس منوی غذای ایرانی در یک قرن پیش


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور
سه شنبه ، 23 اسفند 1390 ، 05:32

 


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور

More than just photos
These moving images are unlikely to leave anyone indifferent. Introducing a remarkable collection of photographs taken in different countries at different times by different photographers on different topics.

اینها عکسهایی هستند که توسط عکاسان مختلف در زمانها و مکانهای مختلف گرفته شده اند. اما در هر کدام دنیایی از احساس و حرف وجود دارد

ببینید و لذت ببرید:


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور

 

سیگارهای قدیمی ایرانی

تصاویر این مجموعه تعدادی از سیگارهای پیش از انقلاب ایران را نشان می دهند. چنانکه از لباس زن و کلاه پهلوی مرد بر می آید سه سیگار ردیف اول به احتمال زیاد تولیدات شرکت های خصوصی سیگارسازی ایرانی در فاصله زمانی 1920 تا 1940 میلادی (دهه ی 1300 تا 1357 شمسی) هستند. باقی سیگارها تولیدات شرکت دخانیات ایران در دوران پهلوی دوم اند.


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور

میتوانید بهترین 50 شخصیت کارتونی زندگیتان را نام ببرید؟ اگر سن شما 30 سال به بالا باشد ، تقریباً تمامی شخصیتهای نام برده در زیر را باید بشناسید!!

من که با دیدن این ایمیل کلی خاطره کارتونهای قدیمی از دوران کودکی برام زنده شد ، ببینید و لذت ببرید:

50 Most Famous Cartoon Characters & Mascots


Could you name fifty famous cartoon characters off the top of your head? I didn’t think I could … until I got started. I’d wager if you are over 30 years old, you would recognize and know every single one of these characters. For real, every single one. In writing this post I came to realize the sheer volume of cartoon characters that have permanently infiltrated my brain. A famous cartoon character or mascot design seems to have one thing in common: they are incredibly sticky. Like it or not, they invade your head space, and never leave.
If you are like me, some of these characters you grew up with as a kid, others you will have gotten to know and love as an adult. The one’s that made it on this list did so because of their enduring greatness to last beyond mere fad and pull up a permanent place both in popular culture and in our minds. In no particular order, let’s get this started! And naturally, all characters are copyright of their respective owners. Don’t steal them m’kay?

Mickey Mouse

Joyful, vulnerable, lovable. Mickey came into our hearts and minds decades ago and still reigns supreme. He’s like the Jesus of cartoon characters.

Eric Theodore Cartman

Eric showed up in the 90′s and will forever leave us laughing … and emotionally scarred.

Homer Simpson

Homer made us all feel A-OK about being overweight, gluttonous and idiotic. Thanks buddy.

Popeye

Popeye showed us that all you need is a heart of gold and you’ll be just fine. A pair of killer pipes don’t hurt either.

Joe Camel

Hey smoking is cool! Right? Er … well, it used to be. Thanks Joe.
ART FROM YOUR DNA

Garfield

Mischievous, scheming and adorable. Garfield has had us grinning for years and years.

Charlie Brown

Yet another vulnerable and lovable icon. Charlie made being neurotic totally cool.

Alvin

Furry, friendly and gifted at turning a catchy tune.

Tweety Bird

Feathery, friendly and gifted at the art of escape!

Tom & Jerry

Polar opposites providing some great laughs during their constant fighting.

Toucan Sam

One of the original cereal icons, Toucan Sam has gone on to grace much more than a cereal box.

Archie

You can’t stand in a supermarket checkout line without seeing Archie getting into trouble with the girls.

Fat Albert

In 1967, Bill Cosby introduced us to Fat Albert and his friends. They’ve been making us laugh ever since.

Linus van Pelt

Brother of Lucy. Friend and unusually smart sidekick to Charlie Brown. Linus showed us we all need our comfort “thing” in some way, shape or form.

Bart Simpson

Enough said.
ART FROM YOUR DNA

Mighty Mouse

Rocked up in the 1940′s and was one of the original cartoon super stars. Mighty made many things possible for many characters who followed in his footsteps.

Lucy van Pelt

Bossy, crabby and bad tempered. For all her bad vibes, Lucy had a romantic side that would emerge regarding a certain boy called Schroeder.

Capt’n Crunch

Introduced in 1963, the Captain has thrived for decades amidst growing competition for our cereal dollars.

Fred Flintstone

We can credit Fred for many things. One of which was laying the foundation for a guy like Homer to be created.

Porky Pig

Awww.

Shaggy

Flared pants, scruffy facial hair, crazy voice. We love you Shaggy.

Richie Rich

Another supermarket superstar, Richie let us tag along for the ride as he lived the life we all wished we could.

Casper

Was he a little rich boy before he was a ghost? We’ll never know but Casper sure is a nice fella.

Pink Panther

In 1963, the title sequence to the Pink Panther movie was so popular that the character was given his own animated series of shorts. The rest is history!

Ren & Stimpy

Nonsensical, absurd, controversial. Ren & Stimpy made us cackle and cringe all at once.

Spiderman

Created by legendary writer Stan Lee, Spiderman hit the scene in the early 60s and has hung around ever since.

Jughead

Jughead (real name Forsythe Pendleton Jones III!) . Best friend to Archie and a fast runner which helps him get away from Ethel!

Mr. Kool Aid

Also known as Kool Aid Man came to life in 1954. He’s been representing colored sugar water ever since.

Betty Boop

Betty was the original cartoon s-e-x kitten. She arrived in the 1930s and was turning heads long before most of us were born.

Road Runner

Always smarter and faster than one…

Wile E. Coyote

The eptitomy of persistence. If you look up “tenacious” in the dictionary, there should be a picture of Wile E. Coyote. This guy NEVER gives up.

Jolly Green Giant

How do you sell more peas and corn? In the 1920′s, they decided that creating a huge, friendly green guy might do the trick. He’s still around so they might be onto something.

Bugs Bunny

Super intelligent, cool and calm. Bugs always seems to know what’s up … (doc).

Olive Oyl

In 1919, it was “Popeye who?” Olive Oyl was the star of the show.

Daffy Duck

In the late 1930′s, Daffy came along and established himself as a hilarious and lovable screwball. We’ve been laughing with and at him ever since.

Scooby Doo

Shaggy’s pet and best friend, Scooby is probably the world’s most famous Great Dane and in the running for most famous dogs ever.

Donald Duck

He wears a hat and a shirt but no pants. Donald is another character born in the 1930′s that has stood the test of time with flying colors.

Elmer Fudd

Elmer is a lovable dope with an unmistakable voice. His mission in life? Shoot Bugs Bunny dead. It’s been seventy years and he’s still trying.

Wonder Woman

December 1941 is when Wonder Woman showed up. And ever since, she’s been wielding tons of feminine super power.

Hello Kitty

A one billion dollar per year industry is Hello Kitty. Born in 1974, this cat knows how to sell anything from a pencil case to a handbag.

Papa Smurf

The oldest and wisest of all the Smurfs. Papa Smurf is the rock the other Smurfs all turn too whenever there’s a problem. We applaud you for a job well done Papa Smurf.

Batman

Another legend from the late 30′s, Batman is one of those epic characters that has graced almost every medium known to man.

Superman

Arguably the most famous of all cartoon superheros, Superman was created in the early 30′s and left an lasting impression on mainstream and popular culture in more ways than we’ll ever know.

Snap, Crackle & Pop

These three fellas have been getting us to by Rice Crispies for decades and have done a pretty darn good job of it. I don’t think they’ll be out of work any time soon.

Smurfette

Ah the beautiful and lucky Smurfette. Blonde hair, white high heels and the only girl in town makes her the love interest of practically every Smurf around!

Kenny McCormick

No one has died on screen more times than Kenny. This guy is forever etched in our minds for his bright orange parka, muffled speech and numerous disgusting deaths he has suffered at the hands of his creators.

Goofy

Another Disney legend and one of Mickey’s best friends, Goofy was born in 1932 and is yet another cartoon icon who has stood the test of time.

Calvin & Hobbes

All time favorites of yours truly. The adventures of young Calvin and his tiger Hobbes keep us charmed to no end and ensure we keep on reading and loving them.

Winnie the Pooh

Also known as “Pooh Bear”, Winnie came first came to us in 1926. His travels and friends grace the minds of almost every kid at some point in our lives. Thanks Winnie.

Yogi Bear

Our favorite rhyming bear, Yogi has been shamelessly self-promting and overestimating his intelligence since the 50′s with his sidekick Boo Boo.

So was I right … did you recognize every single one of these characters and mascots? I’d say if you are younger than 30 years old than perhaps not. If you are 30 years old or over then my bet is you knew each and every one of them. Consider this Part 1 of the Most Famous Cartoon Characters and Mascots. Got a character or mascot you want to see in Part 2? Tell me in the comments!


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور

 

عجیب ترین میوه‌های جهان

 
  • دست بودا (Buddha’s hand)
عجیبترین میوه های جهان
 
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
 
بودا هندز یا دست بودا میوه‌ ی مرکباتی است. این میوه عجیب، غریب و غیرمعمول ‌ترین میوه ی کشت شده در جهان است. همچنین از قدیمی‌ترین دانه‌‌های مرکباتی در کشاورزی محسوب می‌ شود. دست بودا، میوه ‌ی بزرگ، سنگین با پوست ضخیم است که مانند دست بودا ظاهر می‌شود. جزء میوه‌‌های شیرین است.
این میوه معطر بوده و چینی‌ها و ژاپنی‌ها برای معطر کردن اتاق از آن استفاده می‌کنند.
 
  • کیوانوملون (kiwano melon)
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
کیوانوملون یا خربزه شاخدار بومی‌آفریقا‌ست و در حال حاضر در کالیفرنیا، شیلی و استرالیا نیز دیده میشود. این میوه‌ ظاهری خشن، طعمی‌بین لیمو و موز دارد.
در واقع از خانواده ی خیار است. تازه ی آن سالاد یا دسر را بسیار خوش طعم می‌کند.
 
  • منگوستین (Mangosteen)
 
 
 
 
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
منگوستین منشاء اولیه ی این میوه ی ناشناخته است. عده‌ای بر این باورند که این درخت همیشه سبز گرمسیری متعلق به جزایر ساندا یا جنگل‌های مالایا است. این میوه به عنوان  ” ملکه میوه‌هایی استوایی ” شناخته شده است. گوشت این میوه سفید رنگ است و طعم شیرین و تند دارد.
 
لیچی (Lychee)
 
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
لیچی میوه‌ ای است از مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری و بومی‌جنوب چین و آسیای جنوب شرقی مثل تایلند و ویتنام. در حال حاضر در بسیاری از نقاط جهان مثل ژاپن، شمال هند، آفریقای جنوبی و ایالات متحده آمریکا(هاوایی و فلوریدا) کشت می‌شود. این میوه طعم شیرینی دارد. شکل قلب و به رنگ قرمز یا صورتی است. بافت داخل پوست سفید و آب دار که دارای یک هسته سیاه است.
این میوه منبع غنی از ویتامین C، کلسیم، پتاسیم و فسفر است. این میوه برای درمان سرفه، زخم‌های گوارشی و استحکام بدن پیشنهاد می‌ شود.
 
  • نونی یا توت هندی (Noni)
عجیبترین میوه های جهان
 
عجیبترین میوه های جهان

نونی که به عنوان توت هندی نیز شناختهه می‌شود میوه ‌ای است که در مناطق معتدل استوایی مانند تاهیتی رشد می‌‌کند. پرندگان عاشق این میوه هستند. این میوه برای بیماری‌‌های پوستی، درد، سرماخوردگی، فشار خون بالا، افسردگی، ورم مفاصل، آسم، دیابت، سرطان و … مفید است.
 
 
  • جک فروت(Jackfruit)
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
جک فروت میوه ی بومی‌جنگل‌های پُر باران جنوب و جنوب شرقی آسیا است. کاشت این میوه به دلیل خواص آن به بسیاری از نقاط مانند؛ هند، جنوب شرق آسیا، مرکز و شرق آفریقا و فیلیپین گسترش یافته است.
این میوه، بزرگ ترین میوه ی درختی جهان شناخته شده است. پوستی بسیار ضخیم دارد و رسیده ی آن 36 کیلوگرم وزن و تا 90 سانتیمتر طول و 50 سانتیمتر قطر دارد. گوشت آن زرد یا نارنجی است. طعم شیرین و خوشمزه دارد.
 
  • رمبوتان (Rambutan)
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
رمبوتان میوه ای است شیرین با پوست مودار، ضخیم و قرمز رنگ که گوشت آن سفید با یک هسته بزرگ در وسط آن است. این میوه بومی‌اندونزی ، فیلیپین ، سریلانکا ، مالزی  و جاهای دیگر در جنوب شرقی آسیا است. این میوه دارای خواص دارویی است. بومیان برای آن دستورات خاصی دارند.
 
یانگ‌می، توت فرنگی چینی (Yangmei)
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
این میوه شیرین بومی‌آسیاست. این میوه که دارای مقدار زیادی ویتامین C است کروی با قطر 1?5 تا 2?5 سانتیمتر،‌به طور معمول قرمز رنگ با گوشتی به رنگ سطح(و یا تا حدودی سبکتر) می‌باشد. طعم گوشت ملس بوده و در مرکز میوه 1 بذر منفرد با قطری حدود نیمی‌از تمام میوه قرار دارد.
 
  • دوریان، میوه بدبو! (Durian)
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
دوریان میوه ای با بوی تند و قوی است! بعضی افراد بوی آن را زننده و بد می‌دانند. طعمی‌شبیه آواکادو دارد. با این وجود پُر فایده، خوشمزه و گران است. عنوان پادشاه میوه‌‌ها را در جنوب و شرق آسیا به خود اختصاص داده است. این میوه از ارزش صادراتی بالایی برخوردار است. آبنبات ‌های آن هم در سوپر مارکت ‌ها موجود است.
جالبه بدونید که این میوه توسط حیوانات مختلفی مثل موش، سنجاب، گوزن، خوک، اورانگوتان، فیل و حتی ببر نیز خورده می‌شود.این میوه می‌تواند به بزرگی 30 سانتی متر طول و 15 سانتی متر قطر رشد کند.
بوی بد این میوه باعث ممنوعیت ورود آن به برخی از هتل‌ها و وسایل نقلیه عمومی‌در جنوب شرقی آسیا شده است. شاید جمله زیر در توصیف بوی این میوه برای ممنوعیت ورود آن کافی باشه:ویکی‌پدیا(Its odor is best described as pig-shit, turpentine and onions, garnished with a gym sock)
 
  • پی‌تایا، میوه اژدها (Pitaya)
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
پیتای یا اژدها میوه از میوه‌‌های بومی‌مکزیک ، آمریکای مرکزی و جنوبی امریکا است که در حال حاضر در کشورهای شرق آسیا و جنوب شرق آسیایی مانند اندونزی (به خصوص در غرب جاوا) ، تایوان ، ویتنام ، تایلند ، فیلیپین ، سریلانکا ، مالزی ، و اخیر در بنگلادش، اوکیناوا ،‌هاوایی ، اسرائیل ، شمال استرالیا و جنوب چین کشت می‌شود. 
میوه‌ ای از گونه ‌های مختلف کاکتوس که  تنها شب‌‌ها شکوفه‌ به رنگ سفید می‌‌دهد. به همین دلیل به آن “ملکه شب” هم می‌‌گویند. اژدها میوه در دو رنگ رشد می‌کند. هر دو رنگ دارای دانه‌های خال دار کوچک سیاه و سفید هستند. رنگ سفید آن، کمی‌طعم ترش دارد و طعم رنگ قرمز آن  بسیار شیرین و مطلوب توصیف شده است مانند خربزه یا کیوی با یک شیرینی ملایم.
 
  • کارامبولا، میوه ستاره‌ای (Carambola)
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
عجیبترین میوه های جهان
کارامبول، ستاره میوه یا پنج انگشتی میوه ی ستاره‌ ای شکل و بومی‌فیلیپین ، اندونزی ، مالزی ، هند ، بنگلادش و سری لانکا است. این درخت و میوه آن در سراسر جنوب شرقی آسیا، اقیانوس آرام جنوبی و بخش‌هایی از شرق آسیا میوه محبوبی‌ست. این میوه توسط پرتغالی‌ها به مناطق مختلف برده شده است. این درخت هم‌اکنون در کاستاریکا ، پرو ، کلمبیا ، جامائیکا ، ترینیداد ، اکوادور ، گویان ، جمهوری دومینیکن ، پورتوریکو ،‌هاییتی و برزیل ، و در ایالات متحده ، در جنوب فلوریدا و‌هاوایی کشت می‌شود.
میوه‌های کوچک و شیرین مانند مرکبات هستند که طعم خوشمزه و تازه ‌ای دارند. میوه کاملا خوراکی‌ست. دارای پوستی کمی‌مومی، گوشت ترد، سفت و بسیار آبدار. باقت آن مشابه انگور است. مقایسه طعم این میوه دشوار است اما می‌توان آن را ترکیبی از سیب، گلابی و میوه‌های خانواده مرکبات دانست. میوه کال سفت، ترش و طعمی‌مانند سیب سبز دارد.
 

ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور
   1   2   3   4   5      >