سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دنیای فناوری و اطلاعاتpolymer (شیمی.نانو.مکانیک.پلاستیک.لاستیک.)


عاشق آسمونی
عاشقان
لحظه های آبی
پرسه زن بیتوته های خیال
وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
هو اللطیف

● بندیر ●
مهندسی پلیمر(کامپوزیت.الاستومر. پلاستیک.چسب ورزین و...)
بی عشق!!!
آخرین روز دنیا
مُهر بر لب زده
%% ***-%%-[عشاق((عکس.مطلب.شعرو...)) -%%***%%
کانون فرهنگی شهدا
یک کلمه حرف حساب
روانشناسی آیناز
داشگاه آزاد دزفول
.: شهر عشق :.
بانک اطلاعاتی خودرو
فقط عشقو لانه ها وارید شوند
پتی آباد سینمای ایران
منطقه آزاد
رازهای موفقیت زندگی
نور
توشه آخرت
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
محمد قدرتی Mohammad Ghodrati
گروه اینترنتی جرقه داتکو
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
راه های و فواید و تاثیر و روحیه ... خدمتگذاری
ایـــــــران آزاد
پزشک انلاین
این نجوای شبانه من است
رویابین
* روان شناسی ** ** psychology *
حباب زندگی
ثانیه
دست نوشته
در تمام بن بستها راه آسمان باز است
مهندسی متالورژِی
دوزخیان زمین
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
mansour13
به دلتنگی هام دست نزن
حقوق و حقوقدانان
هامون و تفتان
قلب خـــــــــــــــــــــــــــاکی
کشکول
وبلاگ تخصصی مهندسی عمران
خبرهای داغ داغ
باران کوثری
عشق صورتی
دنیای بهانه
عشق طلاست
خانه اطلاعات
من هیچم
قدرت ابلیس
غلط غولوت
انجمن مهندسان ایرانی
just for milan & kaka
چالوس و نوشهر
نامه ی زرتشت
دنیای واقعی
تارنما
سامانتا
دختر و پسر ها وارد نشند اینجا مرکز عکس های جدید ودانلوده
محرما نه
موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
ماهیان آکواریمی
قدرت شیطان
.... تفریح و سرگرمی ...
عد ل
راز و نیاز با خدا
عاشقان میگویند
جزیره ی دیجیتالی من
خلوت تنهایی
پرسش مهر 9
نـــــــــــــــــــــــــــــور خــــــــــــــــــــــــــــدا
اس ام اس عاشقانه
طوبای طوی
قلم من توتم من است . . .
منتظران دل شکسته
محمدرضا جاودانی
روح .راه .ارامش
اهلبیت (ع)
::::: نـو ر و ز :::::
باور
در سایه سار وحدت
چشمای خیس من
جالبــــــــــات و ....
دنیای پلیمر
کسب در آمد از اینترنت
سخنان برگزیده دکتر شریعتی
شناسائی مولکول های شیمیائی
بانک اطلاعات نشریات کشور
استاد سخن پرداز
لینکستان
سایت تخصصی اطلاع رسانی بازیافت
صنعت خودرو
پلیمرهای نوری
انجمن های تخصصی مهندسی پزشکی
سایت تخصصی پلیمر
مهندسی صنایع پلیمر
فرشته ای در زمین
نجوا
مجلات دانش پلیمر
امام رضا
سکوت شب
برای آپلود مطلب اینجا را کلیک کنید
وبلاگ تخصصی گزارش کار های آزمایشگاه
پشت خطی
بانک اطلاعات نشریات کشور
کتابخانه عرفانی ما
فناوری
بهترین سایت دانلود رایگان
آگهی رایگان صنایع شیمیایی
امار لحظه به لحظه جهان
محاسبه وزن ایده ال
کتابخانه مجازی ایران
مرکز تقویم
عکس هایی از سرتاسر جهان
سایت اطلاعات پزشکی
موتور ترجمه گوگل
پایگاه اطلاع رسانی شغلی

اولین دانشنامه نرم افزار ایران
بانک مقالات روانشناسی
جدول
اپلود عکس
اوقات شرعی
ضرب المثل ها وحکایت ها
متن فینگیلیش بنویسید و به فارس
دانلود نرم افزار
سایت تخصصی نساجی
طراح سایت
مرجع اختصاصی کلمات اختصاری
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه مجازی ایران
این چیه؟
معماری

 آغاز سفر به مریخ، موفقیت در کاهش مبتلایان به ایدز و شناخت بهتر تاریخچه انسان به کمک تعیین توالی ژنتیکی تنها یک روی سکه دستاوردهای دنیای علم در سال 2011 میلادی است.

 

مجید جویا، محبوبه عمیدی: سال 2011 همانند سیاست و اقتصاد، برای دانش نیز سال تغییرات بنیادی بود که تاثیرات آن تا ده‌ها سال برجا می‌ماند. ایالات متحده سه نشان باارزش قدرت علمی خود را از دست داد: برنامه شاتل‌های فضایی، برخورددهنده ذرات تواترون و سود بی‌شمار پرفروش‌ترین داروی جهان، هر سه به پایان رسید.

ولی این سال همچنین شاهد نشانه‌هایی از آینده دانش هم بود: امید به این که بعد از بهار عربی پژوهش‌ها غنچه کنند، واکسن‌های ارزان‌قیمت راه خود را به آفریقا باز کنند و اولین محصولات توالی ژنی در بیمارستان‌ها به کارگرفته شوند. البته همه این‌ها تحت‌الشعاع شوک‌های سه‌گانه زمین‌لرزه، سونامی و ذوب جزئی راکتور هسته‌ای در ژاپن و کاهش پیوسته حمایت مالی از سرمایه‌گذاری‌های علمی در کشورهای درگیر بحران مالی قرار گرفت. نیچر، معتبرترین نشریه علمی جهان مسیر پیشرفت دانش را در سال 2011 میلادی چنین روایت می‌کند:

برترین کشورها در تولید علم

برای مشاهده اینفوگراف در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

ترن هوایی سلول‌های بنیادی
2011، سالی احساسی برای حامیان و منتقدان پژوهش‌های سلول‌های بنیادی جنینی بود. در ماه جولای / تیر، هنگامی که یک قاضی فدرال، شکایتی را که برای تعلیق حمایت مالی دولت ایالات متحده از تحقیق بر روی سلول‌های بنیادی جنین انسان بود، نپذیرفت، پژوهشگران نفس راحتی کشیدند. اما در ماه اکتبر / مهر، دادگاهی اروپایی ثبت حقوق معنوی مبتنی بر سلول‌های بنیادی جنین انسان را ممنوع کرد، هرچند اثر این رای بر پژوهش‌های اروپایی نامشخص است. اما ماه نوامبر / آبان آبستن شوک دیگری بود و آن هنگامی بود که شرکتی که برای اولین بار محصولات سلول‌های بنیادین جنینی را بر روی بیماران آزمایش کرده بود (شرکت ژرون از منلوپارک کالیفرنیا) از میدان رقابت خارج شد. ولی در آزمایشگاه، سلول‌های بنیادی جنینی در یک ظرف آزمایشگاهی هم‌محور شدند تا بافت‌های پیچیده سه بعدی از جمله شبکیه و یک غده هیپوفیز را شکل دهند. دانشمندان همچنین تصمیم گرفتند که با استفاده از فناوری شبیه‌سازی بر روی یک بیضه انسانی (تنها جایی که سلول‌ها حاوی یک سری کروموزوم اضافی هستند)، یک خط از سلول‌های بنیادی خلق کنند. هم‌زمان، علاقه اولیه دانشمندان به سلول‌های بنیادین تحریک شده (iPS)، منجر به تشخیص دقیق‌تر و جزئی‌تر از قابلیت‌های آنها گردید. در نیمه اول سال، زنجیره‌ای از مقاله‌های پژوهشی نگران‌کننده نشان داد که سلول‌های برنامه‌ریزی شده بالغ می‌توانند سبب شروع واکنش‌های ناسازگار سیستم ایمنی در موش شوند و شاید حاوی اختلالات ژنتیکی باشند. ولی دیگر تحقیقات نشان از فواید بالقوه داشت: سلول‌های iPS گرفته شده از بیماران را می‌توان برای بررسی بیماری آنها در لوله آزمایشگاه به کار برد که چند نمونه از آن نیز منتشر شد، مانند یک حالت نادر مرتبط با پیرشدگی شتاب یافته و اختلالات عصبی مانند شیزوفرنی.

معمای ذرات زیراتمی
چه داستان جالبی! بعد از جمع کردن شواهدی از تقریبا 420 هزار میلیارد برخورد پروتون-پروتون در ال.اچ.سی (برخورددهنده بزرگ هادرون در سرن، آزمایشگاه فیزیک ذرات اروپا در نزدیکی ژنو سوئیس) فیزیکدان‌ها در دسامبر / آذر اعلام کردند که هنوز نمی‌توانند با اطمینان اعلام کنند که بوزون هیگز وجود دارد یا خیر (هرچند که محتمل‌ترین مکان اختفای آن را در جرم تقریبی 125 گیگاالکترون‌ولت تعیین کرده‌اند). این معما به دیگر معمای فیزیک نوین پیوست، این ادعای حیرت‌انگیز که نوترینوها می‌توانند سریع‌تر از نور حرکت کنند. در ماه سپتامبر / شهریور، گروهی در آزمایش OPERA (یک حسگر نوترینو در آزمایشگاه ملی گران‌ساسو در نزدیکی لاکویلای ایتالیا) ادعا کرد که پرتوی از نوترینو را مشاهده کرده که سفر 730 کیلومتری از سرن را 60 نانوثانیه سریع‌تر از نور طی کرده و احتمالا رکورد سرعت کیهانی را شکسته است. به رغم این‌که فیزیکدان‌ها تلاش کرده‌اند تا نتایج این تحقیق را زیر سوال ببرند، تاکنون کسی نتوانسته ایراد مشخصی در آن پیدا کند و گروه‌های مستقل دیگری از دانشمندان درتلاشند تا با تکرار این آزمایش، به صحت و سقم آن پی ببرند. معماها با ماده تاریک ادامه پیدا کرد و بارانی از نتایج آزمایش‌های اخترفیزیکی، ترکیبی از سیگنال‌های گیج‌کننده و متناقض را فراهم کرده است. ولی در سال جاری دست کم یک داستان به پایان خود رسید: بعد از 25 سال برخورد دادن ذرات، شتاب‌دهنده بزرگ تواترون در آزمایشگاه فرمی در باتاویای ایلینویز، به کار خود پایان داد.

شهرت بربادرفته
هیچ سالی خالی از رسوایی‌های علمی نیست، ولی سال 2011 از این حیث نیز پربار بود. در ماه اکتبر / مهر، روانشناس برجسته دریک استیپل از دانشگاه تیلبورگ هلند اخراج شد، چرا که یک کمیته تحقیق به تقلب‌های گسترده در کار وی پی برد. سه ماه پیش از آن نیز، مارک هاوسر روانشناس تکاملی، پس از افشای تخلف از دانشگاه هاروارد استعفا داد، ولی در حالی که اداره اخلاق پژوهشی ایالات متحده به بررسی این پرونده ادامه می‌دهد، جزئیات دقیق کاری که وی انجام داده به خوبی پنهان مانده است. پرونده رسوایی آنیلو پوتی، ژنتیک‌شناس سرطانی که به استعفای او از دانشگاه دوک در دورهام کالیفرنیای شمالی در سال 2010 منجر شد، در ماه سپتامبر / شهریور وارد مرحله جدیدی شد و آن، هنگامی بود که بیمارانی که در جریان تحقیقات وی، روی آنها آزمایش صورت گرفته بود، پرونده‌ای حقوقی را علیه دانشگاه و دانشمندان درگیر آزمایش به جریان انداختند و ادعای ضرر و زیان کردند. و ماه نوامبر / آبان نیز شاهد دستگیری دراماتیک جودی میکوکویتز بود، که شهرتش را (البته تا پیش از این پرونده) مدیون کارش در ارتباط دادن سندروم خستگی مزمن با یک ویروس بود.

بیداری عربی
دانشمندان برجسته در روز 11 فوریه / بهمن 1389، پس از این‌که حسنی مبارک پس از 30 سال از سمت ریاست‌جمهوری مصر استعفا داد، به انقلابیون شادمان پیوستند. استعفای او چند هفته پس از آن بود که قیام مردم تونس، موجب فرار زین‌العابدین بن‌علی رئیس‌جمهور این کشور عربی شد. با خروج دیکتاتورها، خیلی از پژوهشگران خوشبین بودند که آزادی جدید بهار عربی منجر به پیشرفت علمی، آموزشی و دموکراسی خواهد شد. ولی زمانی که معمر قذافی رهبر لیبی در ماه اکتبر / مهر کشته شد، روشن شده بود که تغییرات پیش رو بسیار کند خواهد بود و بستگی به افرادی خواهد داشت که قدرت را در دست می‌گیرند. یک تاثیر آنی انقلاب‌ها، آشفته کردن کار باستان‌شناسی بود: باستان‌شناسان خارجی مجبور شدند که لیبی و مصر را ترک کنند و شورای عالی آثار باستانی مصر هم پس از آن‌که زاهی حواس، رئیس جنجالی و در عین حال کاریزماتیکش (عکس مقابل)، مجبور شد که در ماه جولای / تیر دفتر خود را ترک کند، عملا فلج شد.

خط لوله خشکیده دارو
پرفروش‌ترین داروی جهان، لیپیتور (با آتورواستاتیت)، در 14 سال گذشته بیش از 100 میلیارد دلار امریکا را به حساب پی‌فایزر؛ شرکت سازنده دارو ریخت. ولی این دوران طلایی با انقضای دوران اعتبار حق مالکیت این دارو در 30 نوامبر / اوایل آذر به پایان رسید و در حالی که در آینده نزدیک تعداد بیشتری از داروهای پرفروش به چنین سرنوشتی دچار می‌شوند، یک پرسش آشنا مطرح می‌شود: چرا پژوهش‌گران داروهای سودآور کافی برای پر کردن جای این داروها تولید نمی‌کنند؟ مطابق معمول، استراتژی‌های جبرانی در سال جاری قابل مشاهده بود: شرکت‌ها بودجه‌های پژوهشی را کاهش دادند و به همکاری‌های خارجی با دانشگاه‌ها و دیگر شرکت‌ها روی آوردند. در قابل ذکرترین مورد، در ماه فوریه / بهمن 1389 شرکت سانوفی در معامله‌ای 20 میلیارد دلاری، یک شرکت پیشروی بیوتکنولوژی به نام جنزیم را در کمبریج ماساچوست خرید. ولی برخی از روش‌های درمانی نوآورانه هم بود که چشم‌انداز آینده را روشن کنند: بوکپرویر و تلاپرویر، اولین داروهایی از موج داروهای هپاتیت سی بودند که موفق به دریافت تاییدیه شدند. پس از آنها، بلیموماب اولین داروی تایید شده برای درمان بیماری لوپوس در نیم قرن گذشته؛ و ایپیلیموماب، درمانی برای ملانومای پیشرفته (تومور قشر عمیق پوست) آمدند که خانواده کوچک داروهای ضد سرطان را برای بیماران با شرایط خاص ژنتیکی گسترش دادند. یک پیشرفت بنیادین هم به لطف پژوهشگرانی به رهبری برایان کوبیلکا از دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا اتفاق افتاد. آنها ساختار بلوری بازیگری کلیدی در سطح سلول‌ها را تصویر کردند (گیرنده زوج شده با پروتئین جی) که در یک جنین با زوج خود قفل شده بود. بین یک سوم و یک دوم تمام داروها این گیرنده‌ها را هدف قرار می‌دهند، در نتیجه دانستن این که آنها چگونه کار می‌کنند می‌تواند به تحقیق و توسعه این صنعت کمک شایانی کند.

 

محققان، سانسور و فشارهای سیاسی
در سالی که گذشت، تعدادی از محققان تحت فشار قرار گرفتند تا ‌حقوق انسانی‌شان را از کار روزمره تحقیق جدا کنند. به عنوان مثال آدلین هیچر، فیزیکدان فرانسوی- الجزایری که بدون اینکه در دادگاهی شرکت کرده باشد، سومین سال حضورش را در زندان‌های فرانسه آغاز کرده است. در ایالات متحده نیز باراک اوباما دارد تلاش می‌کند با ایجاد تغییراتی در خط مشی این کشور در قبال علم و ارائه آزادی بیان بیشتر به محققان برای بحث و تبادل نظر بیشتر در مورد زمینه‌های کاری آنها، هزینه‌های سانسور محققان در دوران ریاست‌جمهوری جرج بوش را به شکلی جبران کند.

 

پیش به سوی افق‌های تازه
پس از 30 سال و انجام 135 مأموریت، دوران شاتل‌های فضایی با فرود آتلانتیس در تاریخ 21 جولای 2011 / 31 تیرماه 1390 به پایان رسید و از این به بعد ناسا باید برای جابجایی فضانوردان و محموله‌های متعدد به ایستگاه فضایی بین‌المللی به کپسول‌های سایوز روسی اکتفا کند. این سازمان علاوه بر این باید با هزینه رو به افزایش چند میلیارد میلیارد دلاری ساخت تلسکوپ جیمز وب و کاهش بودجه که تکمیل آن‌را به تعویق انداخته، دست‌وپنجه نرم کند. شکست مأموریت گلوری در مارس گذشته که قرار بود تعاملات انرژی خورشیدی را بررسی کند، یکی از ناکامی‌های ناسا به شمار می‌رود. در کنار آن کیوریاسیتی، پیشرفته‌ترین کاوشگر این سازمان به مقصد مریخ پرتاب شده و فضاپیمای جونو، سفر 5 ساله خود به مشتری را آغاز کرده است. فضاپیمای مسنجر وارد مدار عطارد شده و مأموریت علمی فضاپیمای داون به دور سیارک وستا آغاز شده است. نزدیک‌تر به زمین، آکواریوس شوری اقیانوس‌ها را از مدار زمین رصد می‌کند. همزمان با ایالات متحده، چین برای ورود به رقابت فضایی گام‌های بلندی برمی‌دارد و تلاش‌های روسیه برای سفر به مریخ با شکست مواجه شده است. اروپا هم بالاخره سیستم ناوبری ماهواره‌ای خود موسوم به گالیله را به فضا پرتاب کرد، اما شگفت‌انگیزترین دستاورد فضایی سال متعلق به تلسکوپ فضایی کپلر است که با هدف کشف سیارات فراخورشیدی مشابه زمین به فضا پرتاب شده است. تاکنون بیش از 700 دنیای جدید شناخته‌شده اند اما هیچ‌کدام دقیقا مانند زمین نیستند.

تعیین ارزان توالی ژنتیکی به کمک تراشه‌ها
توالی ژنتیکی گیاهان و جانوران متعددی طی سال‌های گذشته شناسایی شده، اما مطمئنا جالب‌ترین توالی‌های کشف‌شده توالی‌هایی هستند که از تاریخ انسانی و مهاجرت‌های اجداد ما پرده برمی‌دارند. به عنوان مثال اولین ژنوم کشف‌شده از بومی‌های ساکن استرالیا نشان می‌دهد اجداد آنها حدود 60هزار سال پیش آفریقا را به مقصد سرزمین‌های جنوبی ترک کرده‌اند یا استخراج یرسینیا پستیس - باکتری عامل طاعون – از دندان‌های یک قربانی نشان می‌دهد مرگ سیاه چطور در قرن چهاردهم میلادی به اروپا رسید. در حال حاضر ژنتیک میکروبی به‌قدری پیشرفت کرده که جهش‌های تازه ژنتیکی با فاصله کوتاهی پس از رخ دادن شناسایی می‌شوند. نمونه این موفقیت را می‌توان کشف توالی ژنتیکی نمونه تازه‌ای از اشریشیاکولای عنوان کرد که در بهار گذشته قربانیان متعددی در اروپا گرفت. محققان برای کشف این توالی از نسل تازه‌ای از تعیین‌کننده‌های توالی ژنتیکی استفاده کردند که مبتنی بر تراشه‌ها هستند. سازندگان این تراشه‌ها می‌گویند هزینه تعیین توالی ژنتیکی توسط آنها زیر 1000 دلار خواهد بود. این سازندگان علاوه بر این به بازار این تراشه‌ها در آینده برای تعیین توالی ژنتیکی کامل افراد و تخمین احتمال ابتلای آنها به بیماری‌های گوناگون چشم دوخته‌اند.

کاهش مداوم بودجه
به نظر می‌رسد دوران ریاضت برای مراکز تحقیقاتی و محققان آغاز شده است. در سالی که گذشت، بسیاری از دولت‌ها در اندیشه کاهش بودجه بودند و در نتیجه محققان تلاش کردند تا حد امکان بودجه را برای انجام تحقیقات بنیادی استفاده کنند. در ایالات متحده بسیاری از مراکز پژوهشی با حداقل افزایش ممکن در بودجه 2012 مواجه شده‌اند و سال 2013 به مراتب سال سخت‌تری خواهد بود. در انگلستان کاهش بودجه‌ای که از سال 2010 آغاز شده و باعث شده بسیاری از ساختمان‌های پژوهشی و تجهیزات اصلی در انتظار بودجه بمانند، با کاهش بودجه سال‌های بعد شدید و شدیدتر می‌شود. در اسپانیا بزرگترین مرکز زیست‌پزشکی این کشور دچار کاهش بودجه شدید شده و مؤسسه تحقیقاتی سن‌رافائل در والنسیا، ایتالیا پس از بدهی 1.5میلیارد دلاری به کمک بودجه کمکی واتیکان سر پا باقی‌مانده است. در مورد سازمان‌های غیردولتی نیز شرایط به همین شکل است: سازمان جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا می‌گوید به دلیل کاهش بودجه تا سال 2014 نمی‌تواند کمک‌های تازه‌ای را در برنامه خود بگنجاند. از طرف دیگر کشور چین با وجود رشد اقتصادی پرشتابش، افزایش بودجه 12.5درصدی برای تحقیقات را پیش‌بینی کرده و اتحادیه اروپا بسیارخوش‌بینانه بودجه‌ای 104میلیارد دلاری را تا سال 2020 برای تحقیقات در نظر گرفته است.

 

سایه فوکوشیما بر سر انرژی هسته‌ای
زلزله 9 ریشتری و سونامی مارس / اسفند گذشته، ژاپنی‌ها را که بیشتر از هر نقطه جهان در برابر سونامی و زلزله آمادگی داشتند در بدترین شرایط ممکن قرار داد. با اینکه ده‌هاهزار نفر کشته و صدها هزار نفر دیگر ناچار به ترک خانه و شهرهایشان شدند، هیچ چیز نتوانست به اندازه ذوب جزئی هسته رآکتورهای دای‌ایچی در فوکوشیما جهان را نگران کند. این فاجعه هسته‌ای پس از چرنوبیل بدترین فاجعه هسته‌ای جهان بود و حدود 9 ماه طول کشید تا خاموشی سرد این رآکتورها اعلام شود. با اینکه باد بخش بزرگی از مواد رادیواکتیو را به دریا ریخته اما سال‌ها تلاش و میلیاردها دلار هزینه لازم است تا منطقه، آب و خاک پاکسازی شود. این فاجعه باعث شد خط مشی انرژی در ژاپن، آلمان، ایتالیا و سوئیس به شکل ناگهانی تغییر کند و این کشورها به فکر جایگزینی با آلایندگی پایین برای انرژی هسته‌ای باشند. بسیاری از کشورها به استخراج گاز طبیعی ذخیره شده در لایه‌های زیرین زمین به کمک فرایند fracking رو آورده‌اند اما امکان آلودگی آب و هوا به وسیله این فرایند اعتراضات گوناگونی را به دنبال داشته است. از سوی دیگر تولیدکنندگان تجهیزات دریافت انرژی خورشیدی به دلیل عدم استقبال بازار و عرضه بیش از حد پنل‌های خورشیدی دچار مشکلات مالی شده‌اند و شرکت‌های متعددی اعلام ورشکستگی کرده‌اند اما خبر خوب برای خریداران اینکه پنل‌های خورشیدی به سرعت ارزان می‌شوند.

 

زندگی در عصر زمین‌شناسی انسان
جمعیت انسان‌های روی زمین در حال عبور از مرز 7میلیارد نفر است و افزایش گازهای گلخانه‌ای همراه با آن ادامه دارد. این بخشی از دلایل زمین‌شناسان برای پایان دادن به دوره هولوسن - دوره زمین‌شناسی کنونی – و اعلام آغاز دوره آنتروپوسن که دوره استیلای انسان بر زمین و منابع طبیعی آن است، به شمار می‌رود.

کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس تغییرات آب‌وهوایی در دوربان، آفریقای جنوبی در توافقی برای کاهش تولید گاز دی‌اکسیدکربن، برای آلایندگی هوا در استرالیا مالیات کربن تعیین کرده‌اند و خواستار کاهش جنگل‌زدایی در منطقه آمازون شده‌اند تا به این شکل روند تأثیرات انسانی بر کره زمین را کندتر کنند. با این حال برای 3.4میلیارد نفر از انسان‌های روی زمین که کمتر از 2 دلار در روز درآمد دارند، هنوز هم دسترسی به آب سالم و غذای کافی در کنار عدم ابتلا به بیماری‌ها اولویت اول است و از سوی دیگر خشکسالی‌های اخیر و روند صعودی قیمت نفت باعث شده کمک به این انسان‌ها روزبه‌روز دشوارتر شود. در حوزه سلامت اما نتایج باارزشی به دست آمده و واکسیناسیون علیه ذات‌الریه و روتاویروس که عامل اسهال در کودکان و مرگ‌ومیر کودکان زیر 5 سال است، در سطح گسترده‌ای در آفریقا انجام شده است. با اینکه نتایج فاز سوم بالینی مالاریا در مهرماه گذشته، مأیوس‌کننده بود، اما در زمینه مبارزه با گسترش اچ.آی.وی نتایج رضایت‌بخشی بدست آمده است. آزمون‌ها نشان می‌دهند مصرف داروهای ضد رتروویروس در افراد آلوده به اچ.آی.وی می‌تواند احتمال انتقال آلودگی توسط آنها را کم کند و بعضی از پژوهشگران می‌گویند استفاده از این داروها در افراد سالم نیز می‌تواند شانس ابتلا به این ویروس را در آنها کاهش دهد.

منبع:خبر آنلاین


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور
 

کریسمس را به 120 زبان تبریک بگویید!!!!

Afrikaans: Gesëende Kersfees
Afrikander: Een Plesierige Kerfees
African/ Eritrean/ Tigrinja: Rehus-Beal-Ledeats
Albanian:Gezur Krislinjden
Arabic: Milad Majid
Argentine: Feliz Navidad
Armenian: Shenoraavor Nor Dari yev Pari Gaghand
Azeri: Tezze Iliniz Yahsi Olsun
Bahasa Malaysia: Selamat Hari Natal
Basque: Zorionak eta Urte Berri On!
Bengali: Shuvo Naba Barsha
Bohemian: Vesele Vanoce
Brazilian: Feliz Natal
Breton: Nedeleg laouen na bloavezh mat
Bulgarian: Tchestita Koleda; Tchestito Rojdestvo Hristovo
Catalan: Bon Nadal i un Bon Any Nou!
Chile: Feliz Navidad
Chinese: (Cantonese) Gun Tso Sun Tan"Gung Haw Sun
Chinese: (Mandarin) Kung His Hsin Nien bing Chu Shen Tan (Catonese) Gun Tso Sun Tan"Gung Haw Sun
Choctaw: Yukpa, Nitak Hollo Chito
Columbia: Feliz Navidad y Prَspero Aٌo Nuevo
Cornish: Nadelik looan na looan blethen noweth
Corsian: Pace e salute
Crazanian: Rot Yikji Dol La Roo
Cree: Mitho Makosi Kesikansi
Croatian: Sretan Bozic
Czech: Prejeme Vam Vesele Vanoce a stastny Novy Rok
Danish: Glædelig Jul
Duri: Christmas-e- Shoma Mobarak
Dutch: Vrolijk Kerstfeest en een Gelukkig Nieuwjaar! or Zalig Kerstfeast
English: Merry Christmas
Eskimo: (inupik) Jutdlime pivdluarit ukiortame pivdluaritlo!
Esperanto: Gajan Kristnaskon
Estonian: Ruumsaid juulup|hi
Ethiopian: (Amharic) Melkin Yelidet Beaal
Faeroese: Gledhilig jol og eydnurikt nyggjar!
Farsi: Cristmas-e-toon mobarak
Finnish: Hyvaa joulua
Flemish: Zalig Kerstfeest en Gelukkig nieuw jaar
French: Joyeux Noel
Frisian: Noflike Krystdagen en in protte Lok en Seine yn it Nije Jier!
Galician: Bo Nada
Gaelic: Nollaig chridheil agus Bliadhna mhath ùr! German: Froehliche Weihnachten
Greek: Kala Christouyenna!
Haiti: (Creole) Jwaye Nowel or to Jesus Edo Bri"cho o Rish D"Shato Brichto
Hausa: Barka da Kirsimatikuma Barka da Sabuwar Shekara!
Hawaiian: Mele Kalikimaka
Hebrew: Mo"adim Lesimkha. Chena tova
Hindi: Shub Naya Baras
Hausa: Barka da Kirsimatikuma Barka da Sabuwar Shekara!
Hawaian: Mele Kalikimaka ame Hauoli Makahiki Hou!
Hungarian: Kellemes Karacsonyi unnepeket
Icelandic: Gledileg Jol
Indonesian: Selamat Hari Natal
Iraqi: Idah Saidan Wa Sanah Jadidah
Irish: Nollaig Shona Dhuit, or Nodlaig mhaith chugnat
Iroquois: Ojenyunyat Sungwiyadeson honungradon nagwutut. Ojenyunyat osrasay.
Italian: Buone Feste Natalizie
Japanese: Shinnen omedeto. Kurisumasu Omedeto
Jiberish: Mithag Crithagsigathmithags
Korean: Sung Tan Chuk Ha
Lao: souksan van Christmas
Latin: Natale hilare et Annum Faustum!
Latvian: Prieci"gus Ziemsve"tkus un Laimi"gu Jauno Gadu!
Lausitzian:Wjesole hody a strowe nowe leto
Lettish: Priecigus Ziemassvetkus
Lithuanian: Linksmu Kaledu
Low Saxon: Heughliche Winachten un "n moi Nijaar
Macedonian: Sreken Bozhik
Maltese: IL-Milied It-tajjeb
Manx: Nollick ghennal as blein vie noa
Maori: Meri Kirihimete
Marathi: Shub Naya Varsh
Navajo: Merry Keshmish
Norwegian: God Jul, or Gledelig Jul
Occitan: Pulit nadal e bona annado
Papiamento: Bon Pasco
Papua New Guinea: Bikpela hamamas blong dispela Krismas na Nupela yia i go long yu
Pennsylvania German: En frehlicher Grischtdaag un en hallich Nei Yaahr!
Peru: Feliz Navidad y un Venturoso Aٌo Nuevo
Philipines: Maligayan Pasko!
Polish: Wesolych Swiat Bozego Narodzenia or Boze Narodzenie
Portuguese:Feliz Natal
Pushto: Christmas Aao Ne-way Kaal Mo Mobarak Sha
Rapa-Nui (Easter Island): Mata-Ki-Te-Rangi. Te-Pito-O-Te-Henua
Rhetian: Bellas festas da nadal e bun onn
Romanche: (sursilvan dialect): Legreivlas fiastas da Nadal e bien niev onn!
Rumanian: Sarbatori vesele
Russian: Pozdrevlyayu s prazdnikom Rozhdestva is Novim Godom
Sami: Buorrit Juovllat
Samoan: La Maunia Le Kilisimasi Ma Le Tausaga Fou
Sardinian: Bonu nadale e prosperu annu nou
Serbian: Hristos se rodi
Slovakian: Sretan Bozic or Vesele vianoce
Sami: Buorrit Juovllat
Samoan: La Maunia Le Kilisimasi Ma Le Tausaga Fou
Scots Gaelic: Nollaig chridheil huibh
Serb-Croatian: Sretam Bozic. Vesela Nova Godina
Serbian: Hristos se rodi.
Singhalese: Subha nath thalak Vewa. Subha Aluth Awrudhak Vewa
Slovak: Vesele Vianoce. A stastlivy Novy Rok
Slovene: Vesele Bozicne Praznike Srecno Novo Leto or Vesel Bozic in srecno Novo leto
Spanish: Feliz Navidad
Swedish: God Jul and (Och) Ett Gott Nytt År
Tagalog: Maligayamg Pasko. Masaganang Bagong Taon
Tami: Nathar Puthu Varuda Valthukkal
Trukeese: (Micronesian) Neekiriisimas annim oo iyer seefe feyiyeech!
Thai: Sawadee Pee Mai or souksan wan Christmas
Turkish: Noeliniz Ve Yeni Yiliniz Kutlu Olsun
Ukrainian: Srozhdestvom Kristovym
Urdu: Naya Saal Mubarak Ho
Vietnamese: Chung Mung Giang Sinh
Welsh: Nadolig Llawen
Yugoslavian: Cestitamo Bozic
Yoruba: E ku odun, e ku iye"dun

*********************************************

کریسمس؛ به شیوه ایرانی !

برخی از ایرانیان مهاجر در کشورهای «مسیحی»، کریسمس را یا به عنوان فرصتی برای شادی و یا به اقتضای همراهی با جامعه میزبان، جشن می‌گیرند.

نظراتی درباره سرچشمه ایرانی جشن کریسمس مطرح است؛ گمان‌هایی که با افسانه و اعتقادات میهن‌پرستانه نیز آمیخته است. اما از آن سو، ایرانیان مهاجر هر سال بیش از سال قبل، کریسمس را در خانه‌های خود جشن می‌گیرند؛ هرچند به شیوه خود.

بخش بزرگی از ایرانیان مسیحی ایران، کاتولیک نیستند و کریسمس را نیز نه در روز بیست و چهارم دسامبر، که در روز ششم ژانویه جشن می‌گیرند. به جز آشوری‌ها، کلدانی‌ها و ارمنی‌های ایران، مسیحیان فارسی‌زبان هم زادروز عیسی مسیح را جشن می‌گیرند. کریسمس مسیحیان ایرانی در عین تنوع و گوناگونی آن، همیشه حاوی عناصر و عاداتی بوده است که نشان از ایران داشته است.

کریسمس مسیحیان مهاجر؛ همچنان با رنگ و بوی ایران

کلودیا اسحاق، ایرانی آشوری کاتولیک و مقیم کالیفرنیای امریکا، به مردمک از مراسم ایرانی کریسمس می‌گوید: ما آشوری‌ها، تلاش کرده‌ایم که در مهاجرت هم کریسمس را مثل سال‌هایی که در ایران بودیم جشن بگیریم. اما به هر صورت تغییراتی هم پیش آمده است. مثلاً ما در ایران درست شب عید درخت را تزیین می‌کردیم، اما خوب حالا مثل امریکایی‌ها خیلی زودتر درخت می‌خریم و تزیین‌اش می‌کنیم. اما کماکان غذاهای شب عید و روز عید، غذاهای ایرانی است. آن‌هایی که به سنت‌ها وفادارند، چند روز پیش از عید پرهیز غذایی دارند و گوشت قرمز نمی‌خورند، شب عید سبزی‌پلو با ماهی می‌خورند و صبح بیست و پنجم دسامبر حلیم می‌پزند.

خانم اسحاق توضیح می‌دهد: هنوز هم صبح 25 دسامبر به کلیسا می‌رویم و بعد از تمام‌شدن مراسم مذهبی، عید را به یک‌دیگر تبریک می‌گوییم. درخت‌مان را تا ششم ژانویه نگه می‌داریم. از کودکی کریسمس را این طور جشن گرفته‌ایم. با آن چه در امریکا انجام می‌شود فرق دارد. سعی می‌کنیم این آیین‌ها را زنده نگه داریم.

روبینا داویدیان، ایرانی ارمنی مقیم کالیفرنیا در این باره به مردمک می‌گوید: کریسمس برای من ششم ژانویه است اما به خاطر بچه‌هایم که در امریکا به دنیا آمده و بزرگ شده‌اند، 24 دسامبر را هم جشن می‌گیریم. مهاجرت باعث شده است کریسمس ما طولانی‌تر شود. حال و هوای شهر هم با ایران فرق دارد. این جا کریسمس واقعی‌تر و ملموس‌تر است.

مسیحیان ایرانی در مهاجرت، سنت عیددیدنی در روزهای پس از کریسمس را هم پاس داشته‌اند. این سنت بسیار شبیه عیددیدنی در روزهای آغازین فروردین و نوروز است. یعنی کوچکترها به دیدن بزرگترهای خانواده می‌روند و عیدی می‌گیرند.

کریسمس برای ایرانیان غیرمسیحی: به خاطر بچه‌ها

اما زندگی در کشورهای «مسیحی» باعث شده است که بسیاری از ایرانیان غیرمسیحی نیز کریسمس را جشن بگیرند. بسیاری از این ایرانیان مهاجر می‌گویند که حال و هوای کشورهایی که در آن زندگی می‌کنند و نیز تعطیلات زمستانی سبب شده است که آنها هم به جشن گرفتن و شادی و پایکوبی ترغیب شوند.

برخی دیگر نیز می‌گویند به خاطر فرزندان‌شان که در مهاجرت به دنیا آمده یا بزرگ شده‌اند، ناچار بوده‌اند این جشن را برگزار کنند و برای بچه‌ها هدیه بخرند تا کودکان احساس نکنند که با دوستان «خارجی» خود تفاوتی دارند. عده‌ای هم به اقتضای «خواهی نشوی رسوا، هم‌رنگ جماعت شو» جشن می‌گیرند تا در چشم نزنند و متفاوت به نظر نرسند.

انگیزه هر چه که باشد، نتیجه یکی بوده است. جشن کریسمس ایرانیان در مهاجرت، «ایرانیزه» شده است. کافی است به میز غذای شب کریسمس نگاهی بیاندازیم؛ در کنار بوقلمون و خوراک ماهی و گوشت خوک بریان‌شده، بساط زرشک‌پلو با مرغ و خورش فسنجان و سالاد شیرازی هم به راه است. بعد از شام هم معمولاً بزن و برقص است و اگر درخت کاج تزیین‌شده و چراغانی داخل و خارج خانه و بسته‌های کادوپیچی‌شده را نادیده بگیریم، این مراسم توفیر چندانی با یک «مهمانی‌ ایرانی» ندارد.

ناهید، بیست سالی است که در استکهلم پایتخت سوئد زندگی می‌کند. او به مردمک می‌گوید: در منطقه‌ای از استکهلم زندگی می‌کردیم که سوئدی‌نشین بود. سال اول تنها خانه‌ای که چراغانی و درخت کریسمس نداشت، خانه ما بود. از سال بعد درخت و چراغ و مخلفات را تدارک دیدم. از این که با همه فرق داشته باشیم، معذب بودم.

آمریکانشین‌ها بیش از اروپانشین‌ها جشن می‌گیرند

به نظر می‌رسد برگزاری جشن کریسمس با آداب و سنت‌های خاص آن در بین ایرانیان مقیم امریکای شمالی بیش از ایرانیان مقیم اروپا مرسوم است.

کلودیا اسحاق بر اساس تجربه شخصی خود می‌گوید: همه ایرانی‌های غیرمسیحی در امریکا کریسمس را جشن می‌گیرند. دست‌کم در کالیفرنیا که چنین است. آن چیزی هم که جشن گرفته می‌شود، ربط چندانی به عیسی مسیح و مسیحیت ندارد. مهمانی است و هدیه‌دادن و هدیه‌گرفتن و شام و ناهار و رقص. بیشتر اوقات به جای «مری‌کریسمس» هم تنها «هپی هالیدی» گفته می‌شود. به هر حال تعطیلات هم هست و علاقه ما ایرانیان به تجملات جشن و سرور را هم نمی‌شود ندیده گرفت. مجموعه این‌ها، «کریسمس ایرانی» است که پرزرق و برق و پرخرج و چشم‌گیر است.

هرچند در بین ایرانیان خارج از کشور، عده فراوانی هم جشن کریسمس را تنها در همراهی با دوستان غیرایرانی و مسیحی خود جشن می‌گیرند و در خانه‌هاشان هیچ خبری از جشن و درخت کاج و هدیه نیست؛ به سیاق همان شوخی این‌وقت‌های سال که «کریسمس هیچ ربطی به شما و خانواده گرامی‌تان ندارد. لطفاً تا نوروز منتظر بمانید و بعد تبریک بگویید»!

منبع: مردمک - فتانه کیان ارثی

 

***************************************************

بدترین کریسمسهای 70 سال اخیر

همیشه شروع سال نو میلادی همراه با شادی و خوشی نبوده است در این مطلب شما را با کریسمس های بد جهان که در آنها اتقاقات ناگوای افتاده آشنا می کنیم.

کریسمس 1941: کریسمس مرگبار




نبرد هنگ کنگ دقیقا در روز کریسمس سال 1941 به پایان رسید و نیروهای مشترک انگلستان و کانادا تسلیم نیروهای ژاپنی شدند. این نبرد با 290 کشته و 493 نفر زخمی برای انگلیسی ها و کانادایی ها به پایان رسید و باقی سربازان نیز تا پایان جنگ در کمپ اسرای جنگی ژاپن باقی ماندند.

کریسمس 1953: کریسمس آتشفشانی


در سال 1953 و بر اثر فعالیت آتشفشانی بدترین حادثه طبیعی تاریخ نیوزلند رخ داده و 151 نفر کشته شدند. آتشفشان روآفهو در شب کریسمس فوران کرد و به همراه 1.6 متر مکعب از آب دریاچه ای در نزدیک قله آتشفشان به راه افتاد.این موج عظیم با ترکیبی از مواد مذاب، یخ ، برف و آب در بین راه به یک قطار مسافربری برخورد کرد و لوکوموتیو و 6 واگن مافری را با خود برد.مسلما برای بستگان مسافران این بدترین کریسمس عمرشان بود.

کریسمس 1974: کریسمس توفانی



در کریسمس 1974 توفان طریسی شهر داروین استرالیا را به معنای واقعی نابود کرد. در حدود 70 درصد امکان غیر مسکونی و 80 درصد از خانه های مسکونی در این توفان نابود شد. 20000 نفر بی خانمان شده و 71 نفر کشته شدند. خسارتی چندین میلیون دلاری برجای ماند. در نهایت مردم به جای برگزاری جشن کریسمس در میان باقیمانده خانه های خود به دنبال عزیزان خود بود.

کریسمس 1990: یک پایان بد برای سه گانه پدر خوانده



در کریسمس سال 1990 قسمت سوم از سه گانه پدرخوانده با بازی آل پاچینو اکران شد. بسیاری انتظار موفقیتی همچون سری های قبل این فیلم را از پدر خوانده داشتند ولی بر اساس نظرات تماشاگران و منتقدین این فیلم عنوان بدترین فیلم در تاریخ بشریت! را از آن خود کرد.

کریسمس 1989: جوخه اعدام برای چائوشسکو


بعد از 15 سال ریس جمهوری در کشور رومانی نیکولای چائوشسکو و همسرش النا بعد از یک دادگاه دو ساعته که به صورت مستقیم از تلویزیون رومانی پخش شد به اعدام محکوم شده و در مقابل جوخه اعدام قرار گرفتند. بسیاری از کارشناسان اختناق حاکم بر رومانی و شرایط بد اقتصادی را علت کودتا در رومانی و این پایان وحشتناک برای چائوشسکو می دانند.

 


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور
و باز هم سوژه های داغ وطنی ارسال به دوست

 

منبع: گروه اینترنتی سالیجون


 

ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور
مهمترین پیشرفتهای پزشکی سال 2011 ارسال به دوست

به سنت دیرین، نشریه تایم، نزدیک به پایان هر سال میلادی، فهرست جالبی از «ترین»های سال را منتشر کرده است.

در سالی که به پایان آن نزدیک می‌شویم پیشرفت‌های زیادی در پزشکی صورت گرفت، پاره‌ای از آنها البته از به سبب به اینکه درکشان برای عموم مردم دشوار است و هنوز در مرحله پایه‌ای هستند و کاربردی نشده‌اند، هیچگاه رسانه‌ای نمی‌شوند، اما پاره‌ای دیگر آن قدر مهم و در عین حال کاربردی و جالب هستند که مرور آنها هم برای پزشکان و هم برای دیگران، می‌تواند جالب باشد.

1- استفاده دانشمندان از کلون‌سازی برای ایجاد سلول‌های بنیادی: سال 2011، پژوهشگران موفق به استفاده از شیوه‌ای شدند که آنها را بسیار نزدیک به کلون کردن انسان می‌کند، اما کاربرد و هدف آن چیز دیگری است. شیوه‌ای که آنها استفاده کردند، انتقال هسته‌های سلول‌های غیرجنسی یا SCNT نام دارد.

این روش، درست مثل روشی است که با آن «دالی»، یعنی نخستین پستاندار کلون‌شده، تنها با استفاده از یک سلول پوست گوسفندی دیگر ایجاد شد.

در این روش محتوای ژنتیکی یک سلول تخم برداشته می‌شود و DNA یک سلول بالغ جایگزین آن می‌شود، سپس این سلول تخم وادار به تقسیم می‌شود. چنانچه همه چیز خوب پیش برود، جانداری اینجاد می‌شود که از لحاظ ژنتیکی کاملا با موجودی که سلول بالغ از او برداشت شده، یکسان خواهد بود.

اما انجام چنین کاری در مورد انسان، دشوار بود و تلاش‌های دانشمندان با شکست مواجه شده بود. در ماه اکتبر، دانشمندان شیوه معمول را اصلاح کردند و بدون اینکه DNA سلول تخم را بردارند، محتولی ژنتیکی جدید را به آن اضافه کردند. معلوم شده که حفظ کروموزم اولیه سلول تخم، تقسیم سلولی را تسهیل می‌کند.

سلولی که به این ترتیب ایجاد می‌شود، کاملا طبیعی نیست، چون یک سری کروموزم اضافه دارد. در مرحله بعدی پژوهشگران در پی ساکت کردن یا محدود کردن تأثیرات سری اضافه کروموزم هستند.

این فرایند نوید بخش است، زیر به صورت بالقوه باعث ایجاد سلول‌های بنیادی می‌شود که ممکن است روزی برای درمان بیماری‌های مانند آسیب‌های نخاع یا پارکینسون مورد استفاده قرار بگیرند. سلول‌های بنیادی ایجاد شده با این شیوه با بیمار سازگار خواهند بود و به علاوه این شیوه میزان نیاز به استخراج سلول‌های بنیادی از جنین را هم کم می‌کند.

2- نخستین واکسن مالاریا:هر سال میلون‌ها کودک به مالاریا روبرو می‌شدند، اما تا سال 2011، هیچ واکسنی علیه انگل‌ها به صورت عام و مالاریا به صورت خاص ساخته نشده بود. سال 2011 برای اولین بار واکسن مالاریا در کودکان منطقه زیر صحرای آفریقا مورد آزمایش قرار گرفت که میزان عفونت با مالاریا را نصف خواهد کرد که پیشرفت قابل توجهی به شمار می‌رود.

واکسن تازه RTS,S نام دارد و نتیجه همکاری دانشمندان با مؤسسه تحقیقاتی GlaxoSmithKline، گروه پیشگامان واکسن مالاریا، موسوم به PATH و بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس است.

این واکسن در 11 منطقه آفریقا، در کودکان 5 تا 17 ماهه مورد آزمایش قرار گرفت و معلوم شد که یک سال بعد از انجام ایمن‌سازی در این کودکان در 56 درصد موارد، تأثیر محافظتی دارد و در 47 درصد موارد هم از ابتلا به شکل شدید بیماری مالاریا پیشگیری می‌کند.

آزمایش این واکسن کامل نشده و در حال حاضر دانشمندان در صدد هستند، این واکسن را در کودکان کوچک‌تری که در سنین 6 تا 12 هفته هستند، مورد آزمایش قرار دهند. این گروه در واقع، جمعیت هدف‌ ایمن‌سازی با واکسن مالاریا هستند، و اگر این واکسن مؤثر تشخیص داده شود، این واکسن در برنامه معمول ایمن‌سازی گنجانده خواهد شد.

در هر دو دسته از کودکان، تأثیرات پیشگیرانه بلندمدت واکسن، بعد از 3 سال، باید مورد بررسی قرار بگیرد.

در طرح آزمایشی پانزده هزار و 640 کودک واکسن گرفتند، این طرح در سال 2014 تکمیل خواهد شد.

از آنجا که نتایج اولیه این واکسن، بسیار موفق بوده است، مقامات بهداشت عمومی باید تصمیم بگیرند که اجازه استفاده از این واکسن را در نقاطی که مالاریا شیوع پیدا می‌کند، بدهند یا نه. به صورت کلی، واکسن‌هایی که علیه عفونت‌های دوران کودکی استفاده می‌شوند، مانند واکسن سرخک یا روتا ویروس، میزان تأثیر 70 تا بیش از 90 درصد دارند.

3- استفاده از داروهای درمان‌کننده HIV برای پیشگیری از آن: سال 2011 مشخص شد که همان داروهایی که برای درمان بیماری ایدز مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند از ابتلا به بیماری هم جلوگیری کنند.

امسال دو تحقیق عمده در این مورد انجام شد، که اولین تحقیقاتی بودند که در آنها مردان و زنان دگرجنس‌خواه از این لحاظ مورد بررسی قرار گرفته بودند. معلوم شد که اگر آنها هر روز یک قرص Truvada که ترکیبی از داروهای tenofovir و emtricitabine است بخورند، به میزان چشمگیری کمتر به ایدز مبتلا خواهند شد.

در تحقیق اول که توسط پژوهشگران دانشگاه واشنگتن استفاده شد، 4758 زوج دگرجنس‌خواه شرکت داده شدند که یکی از آنها مبتلا به ایدز بود، به فردی که مبتلا نبود، داروی Truvada داده شد، معلوم شد که انتقال ویروس بعد از سه سال 73 درصد نسبت به گروه دیگر زوج‌ها که این دارو را نمی‌خوردند، کاهش یافته است.

در تحقیق دیگر 1200 مرد و زنی که از لحاظ جنسی فعال بودند، توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها مورد مطالعه قرار داده شدند و این بار میزان تأثیر دارو 63 درصد بود.

این تحقیقات نشان می‌دهند که می‌توان از داروهایی که پیش از این فقط برای درمان بیماری مورد استفاده قرار می‌گرفتند، در کشورهای در حال توسعه‌ای که بیماری در آنها اپیدمیک است، برای کنترل و پیشگیری هم استفاده کرد.

مقامات تصمیم‌گیرنده، به صورت واضح مانع دسترسی همگانی به داروهای ضد رترو ویروسی در این مناطق هستند، اما اگر نظر آنها عوض شود، شاید بتوانند بالاخره بر اپیدمی بیماری ایدز غلبه کنند.

4- توصیه‌های تغذیه‌ای وزارت کشاورزی و بهداشت آمریکا: هر پنج سال وزارت بهداشت و کشاورزی آمریکا، رهنمودهای خود را در مورد چگونگی تغذیه سالم در شهروندان آمریکایی مورد تجدید نظر قرار می‌دهند. در ماه ژانویه، تازه‌ترین رهنمون منتشر شد که بر اساس آن به مردم تصویه شد که کمتر بخورند، از میزان قند و چربی و نمک روزانه کم کنند، بین کالری دریافتی و کالری مصرفی توازن برقرار کنند و به میزان بیشتری سبزی و میوه‌های کشت داده شده در مزارع و همچنین غذاهای دریایی بخورند. به مردم توصیه شد که فعالیت بدنی متوسط هفتگی به میزان دست‌کم 150 دقیقه در هفته داشته باشند.

همچنین به مردم توصیه شد که بیشتر از 2300 میلی‌گرم در روز نمک مصرف نکنند، البته توصیه انجمن قلب آمریکا این است که برای پیشگیری از بیماری‌ها قلبی و سکته، میزان مصرف روزانه نمک باید زیر 1500 میلی‌گرم باشد.

در ماه ژوئن، دولت آمریکا بعد از مدت‌ها برنامه تبلیغی تغذیه‌ای خود را هم تغییر داد. تا پیش از این، یک هرم تغذیه‌ای، تبلیغ می‌شد و روی تصویر یک هرم نمادین به مردم گفته می‌شد که باید از کدام غذاها بیشتر بخورند و از کدام یک کمتر مصرف کنند. اما در برنامه تازه، که بشقاب من یا MyPlate نام دارد، بشقابی به صورت نمادین به مردم نشان داده می‌شود که قسمت‌های مختلف‌اش را غذاهای مختلف پر کرده‌اند.
درک برنامه تبلیغی تازه، بسیار آسان‌تر از شیوه تبلیغاتی گیج‌کننده قبلی است.

5- رشد دادن اعضای بدن در آزمایشگاه: دانشمندان دیگر می‌توانند بعضی از اعضای بدن مثل پیشابراه را در آزمایشگاه بسازند. ماه مارس، دکتر «آنتونی آتالا» موفق شد، در آزمایشگاه پیشابراه درست کند.

پیشابراه، لوله‌ای است که ادرار را از بدن خارج می‌کند. در مردان این قسمت گاه دچار آسیب می‌شود و یا به واسطه بیماری‌هایی تنگ می‌شود.

برای تولید یک پیشابراه، دکتر آتالا، نخست یک داربست به شکل اورترا ساخت، بعد سلول‌های مثانه خود بیمار روی آن پخش کرد و کاری کرد که این سلول‌ها روی آن رشد کنند. از آنجا که خود داربست تجزیه می‌شد، چیزی که در انتها باقی می‌ماند یک پیشابراه تازه بود.

البته در حال حاضر این شیوه بسیار گران است و باید پنج هزار دلار صرف تولید یک پیشابراه تازه شود. اما این تحول تازه، یک گام به سمت پیش در پزشکی محسوب می‌شود.

6- ارتباط عجیب بین یک باکتری و سرطان روده بزرگ: آیا سرطان روده بزرگ می‌تواند ناشی از یک باکتری خاص باشد؟!

در ماه اکتبر، نتایج تحقیق دو گروه پژوهشی نشان داد که باکتری‌ای به نام «فوزوباکتری» که به صورت معمول جزو میکروب‌های روده بزرگ نیست، می‌تواند با درگیر کردن این عضو، با سرطان روده بزرگ در ارتباط باشد.

پژوهشگران متوجه شدند که بافت‌های سرطانی به میزان قابل توجهی -حتی به میزان صدها بار- بیشتر فوزوباکتری در خود دارند.

البته پیش از این هم به نوع دیگری ارتباط فوزو باکتری با سرطان نشان داده شده بود، در تحقیقات قبلی دانشمندان متوجه شده بودند که ابتلا به این باکتری، میزان ابتلا به بیماری «التهاب روده زخمی‌شونده» یا «کولیت اولسراتیو» را بیشتر می‌کند. در این بیماری التهاب جدار روده، باعث تخریب سلول‌های روده می‌شود و این بیماری هم به نوبه خود عامل خطری برای سرطان است.

7- قرصی برای کاهش وزن: با وجود تبلیغات فراوان داروهای لاغری، هیچ کدام از این داروها مورد تأیید تشکیلات نظارت بر دارو نیستند، به طوری که تا به حال پزشکان به بیمارانشان می‌گفتند که هیچ داروهای مجزه‌آسایی وجود ندارد که با خوردنش بتوانید بی‌زحمت و تلاش و کم کردن میزان غذا، وزن خود را کاهش بدهید. این گفته به منزله یک قانون، پذیرفته شده بود.

اما این روند ممکن است به زودی تغییر کند. به تازگی داروی جدیدی به نام Qnexa مورد آزمایش قرار گرفته است که می‌تواند در عرض یک سالل منجر به کاهش وزن ده درصدی شود.

این دارو، ترکیبی از دو داروی است: داروی phentermine و داروی topiramate.

phentermine یک داروی آمفتامینی است و کارش کاهش اشتهاست. البته در مورد تأثیرات جانبی مصرف درازمدت این دارو، شک و تردیدهایی وجود دارد.

topiramate دارویی است که کاربرد اولیه‌اش کنترل تشنج است، اما می‌تواند روی اشتها و میزان مصرف کالری توسط بدن هم تأثیر بگذارد.

به علاوه معلوم شده است که بیمارانی که این دارو را مصرف می‌کنند، سطح فشار خون و قند و کلسترول بهتری پیدا می‌کنند که همه اینها میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی را در آنها کاهش می‌دهد.

البته هنوز تحقیقات بیشتری در مورد ایمنی و تأثیر این دارو باید انجام شوند. سازمان غذا و داروی آمریکا در یک نوبت از دادن مجوز به این دارو خودداری کرده و از شرکت سازنده خواسته است که تحقیقات بیشتری به خصوص در مورد مشکلات قلبی یا ایجاد ناهنجاری‌های جنینی، انجام بدهد.

در یک تحقیق دیگر در مرکز سرطان اندرسون در هوستون، دانشمندان یک داروی تحقیقاتی ضد سرطان به نام adipotide را به میمون‌ها تزریق کردند و متوجه شدند که در عرض یک ماه آنها را 11 درصد لاغر می‌کند.

همه اینها نویدبخش این هستند که شاید بشود روزی با مصرف داروی تنها هم لاغر شد، اما اگر از من می‌شنوید هیچ چیزی به اندازه یک رژیم غذایی متعادل و ورزش نمی‌تواند سلامتی و تناسب اندام شما را تضمیمن کند.

8- سگ‌هایی که سرطان ریه را بو می‌کشند: بهترین دوست انسان‌ها یعنی سگ‌ها، شاید اسلحه جدید پزشکان برای تشخیص سرطان هم باشند!

یک تحقیق تازه نشان داده است که از حس بویایی سگ‌ها شاید بشود برای تشخیص سرطان ریه استفاده کرد. پژوهشگران آلمانی در طی نه ماه سگ‌هایی را طوری تربیت کردند که بوی نفس آدم‌های مبتلا به سرطان را آدم‌های سالم، تمیز دهند.

در کمال تعب مشخص شد که در 71 درصد موارد، این سگ‌ها می‌توانند آدم‌های سرطانی را تشحخیص بدهند و در 93 درصد موارد هم وقتی شخصی را سرطانی تشخیص می‌دادند، کارشان درست بوده و فرد در واقع سالم نبوده است. در حال حاضر هیچ شیوه ارزان و سریعی وجود ندارد که با این حساسیت و ویژگی بتواند آدم‌های مبتلا به سرطان ریه را از آدم‌های سالم، جدا کند!

دانشمندان در صدد هستند ماده‌ای را که سگ‌ها با حس بویایی بی‌نظیرشان در تنفس آدم‌های سرطانی تشخیص می‌دهند، پیدا کنند. ای کاش سگ‌ها زبان داشتند و می‌توانستند با دانشمندان ارتباط برقرار کنند!

9- استفاده از بزاق برای تعیین سن اجساد: با اینکه در پزشکی قانونی از شیوه‌های بسیار پیشرفته‌ای استفاده می‌شود، اما تا به حال، وقتی بقایای یک جسد پیدا می‌شد، دانشمندان نمی‌توانستند به آسانی در مورد سن جسد ابراز نظر کنند.

اما در ماه ژوئن، دانشمندان دانشگاه UCLA موفق شدند که با استفاده از مواد ژنتیکی که در بزاق وجود دارد، روشی برای تخمین سن ایجاد کنند.

خود DNA با گذشت سن تغییر نمی‌کند، اما عوامل محیطی مثل تغذیه، استرس، مواد سرطان‌زا و اشعه آفتاب به تدریج قسمت‌های از ژنوم را تغییر می‌دهند. به این تغییرات، تغییرات اپی‌ژنتیک گفته می‌شود.

حالا دانشمندان موفق شده‌اند که با استفاده از همین تغییرات، سن هر شخص را با تقریب پنج سال، مشخص کنند.

البته هنوز استفاده از این روش معمول نشده و باید مطالعات بیشتری برای تأیید اعتبار آن صورت بگیرد.

10- پیشبینی احتمال مرگ: در ماه آگوست، دانشمندان دانشگاه Uppsala سوئد موفق شدند روشی ابداع کنند که با استفاده از آن با یک آزمایش ساده خون، می‌توان احتمال مرگ یک بیمار قلبی یا سرطانی را مشخص کرد.

انجام این پژوهش 12 سال طول کشید و دو هزار بیمار در آن شرکت داده شدند.

بر اساس این تحقیقات مشخص شد که اشخاصی که سطح خونی آنزیمی به نام cathepsin S در آنها بالاتر باشد، بیشتر احتمال دارد که بمیرند.

این آنزیم که به تجزیه پروتئین‌های خاصی کمک می‌کند، در بیماران قلبی و سرطانی، سطح خونی بیشتری دارد و ممکن است که با روند تصلب شرایین هم ارتباط داشته باشد. این آنزیم در بافت چربی هم به وفور وجود دارد، پس بی‌دلیل نیست که افرادی که اضافه‌وزن دارند، بیشتری مبتلا به بیماری قلبی می‌شوند.

البته هنوز به صورت دقیق نحوه ارتباط cathepsin S با بیماری‌های قلبی یا سرطان مشخص نشده، اما شرکت‌های داروسازی مدتهاست که روی ساخت ترکیبات خنثی‌کننده این آنزیم، کار می‌کنند.

 


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور
بحث شیرین انرژیها !! انرژی مثبت - انرژی منفی ارسال به دوست

بحث داغ انرژی ها!

تمام اتفاق هایی که دور و بر ما میوفته، نتیجه ی انرژی هاست.
دوست مون انرژی!
شغل مون انرژی!
همسر مون انرژی!
اتفاقات، دونه دونه، انرژی!


دوستان عزیز قانونی داریم در فیزیک به اسم
قانون "دوبروی"!

قانون دوبروی به زبان ساده میگه که:

هر ذره در حال ساطع کردن مدام انرژی از خود است.


خودکار ، مداد، پرده، بدن من و شما و خلاصه همه چیز در حال ساطع کردن مداوم انرژی از خودشون هستند.


این انرژی ها چه هستند؟ چه کار می کنند؟

بحث مفصلی است که تا جایی که به تکنیک های موفقیت مربوط میشه، براتون توضیح میدم.


از این انرژی ها حتی عکس و فیلم تهیه شده که می بینید :

 

دستگاه عکاسی از هاله های انرژی

 

هاله های انرژی انسان


بیمارستان میلاد تهران دوربینی رو خریداری کرده که از انرژی های اطراف بدن بیماران تصویر برداری می کنه و با توجه به تحلیل اون انرژی میشه تشخیص داد که عضو بیمار و گستردگی بیماری چطور هست


در ادامه ویژگی هاله ها را بررسی خواهیم کرد! هاله های انرژی انسان دو ویژگی دارند که این دو ویژگی رو بقیه انرژی ها ندارند.


1) انرژی بدن من و شما قابل هدایت به یک سمت مشخص است.

اگر به چیز مشخصی فکر کنیم انرژی ما به سمت اون چیز مشخص میره.
خیلی وقت ها میشه که به کسی زنگ می زنیم و میگه:
- "چه خوب شد زنگ زدی!"
- " داشتم بهت زنگ می زدم!"
- "داشتم بهت فکر می کردم!"
- "حلال زاده!"
- "دل به دل لوله کشی شده!"

و نکته فوق العاده جالبش اینه که من به محض اینکه به شخص خاصی در هر جای دنیا که فکر کنم انرژی های من بلافاصله به سمت اون حرکت می کنه و بلافاصله به او میرسد بدون سپری شدن زمان. اصلا مهم نیست که من ایران باشم و طرف مقابل آمریکا باشه. در فیزیک به این میگن "جهش کوانتومی".
یعنی انرژی ما از زمان عبور می کند.
پس به محض اینکه ما به چیزی فکر کنیم انرژی ما پیش او حاضر است.

یه وقتایی دارین تو خیابون راه میرید. حس می کنید که یکی داره نگاه تون می کنه. برمی گردید می بینید که واقعا داره نگاه تون می کنه. شما چطور حس کردی که یکی داره نگاه تون می کنه؟ قبول دارین کسی که به شما نگاه می کنه، داره به شما فکر هم می کنه؟

انرژی اون شخص رو دریافت می کنید و نتیجه ی تحلیلی که مغز شما از اون انرژی می کنه، میشه حس شما. شکل پر رنگ این رو میگن "تله پاتی" که آدم ها یاد می گیرن با تبادل انرژی فکر همدیگه رو بخونن.

2) انرژی من و شما مثبت و منفی
میشه ولی انرژی اجسام همیشه خنثی است.

اگر ما حالمون خوب باشه، اگر آرام باشیم، اگر داریم مهر ورزی می کنیم، اگر داریم لطفی می کنیم، اگر داریم دعا می خونیم

انرژی ما مثبت است.

اگر حالمون بد باشه، اگه داریم غر میزنیم، اگه داریم بد و بی راه میگیم، اگه عصبانی هستیم، اگه استرس داریم، اگه نگران هستیم، اگه اضطراب داریم

انرژی ما منفی است.

و اما انرژی اجسام خنثی است ولی انرژی من و شما میتونه انرژی اجسام رو هم مثبت و منفی بکنه.


آدم هایی که مثبت هستن (فکر های خوب می کنن – روحیه عالی دارن) انرژی شون مثبت است.

آدم هایی که منفی هستن (روحیه داغونی دارن) انرژی شون منفی است.


یکی از بحث های مهم موفقیت اینه که:

تا جایی که میتونی "از آدم های منفی حذر کن"

و تا جایی که می تونی "بچسب به آدم های مثبت"

چرا؟

چون انرژی اونها روی من و شما اثر می گذارد.

آدم مثبت دیدی، چی کار می کنی؟ بچسب بهش!
آدم منفی هم دیدی، در رو!

چون "افسرده دل، افسرده کند انجمنی را"

یک ماه با یه آدم غرغرو راه برو، بعد از یک ماه خودت هم راه میری، غر میزنی.

قدیم یه موضوعی بود به نام "مجاورت". اگر عارفی و یا پهلوانی بود، عده ای به نام "مرید و نوچه" دور و بر اینها بودن. این مرید ها و نوچه ها همش حس خوبی داشتن. این حس خوب به خاطر چی بود؟
به خاطر انرژی فوق العاده مثبت اون عارف و پهلوان!

 

هاله های انرژی در پیرامون دو قسمت از بدن ما تراکم بیشتری دارند.
چشم ها و دست ها.


دوست من زمانی که:
- حالمون خوب نیست
- عصبانیم
- غر میزنیم
چشم های ما دروازه ی انتقال انرژی منفی اند.


دوست من وقتی حالت خوب نیست حق نداری وارد خونه بشی.

به محض اینکه شما با حالت منفی وارد خونه میشی و شروع به سلام کردن به دیگران می کنید، انرژی منفی رو از طریق چشم هاتون به اعضای خونه منتقل می کنید. نتیجه این میشه که نیم ساعت بعد یا دارید میزنید تو سر همدیگه یا هر کدوم خسته و کوفته و داغون یه گوشه خونه ولو شدید!

اول کیسه زباله انرژی های منفی رو بذار پشت در، بعد وارد شو.


یه خانمی در تهران تعریف می کرد می گفت:
"
من تو خونه مون یه دونه گلدون داشتم و این گلدون رو خیلی دوست داشتم. یه سفر 4 ماهه پیش اومد که من مجبور شدم برم آمریکا و به خواهرم گفتم که من که میرم مسافرت تو هر روز بیا و این گلدون رو آب بده. خواهرم هم قبول کرد. من رفتم سفر و اومدم دیدم گلدون خشک شده! من به خواهرم میگم تو گلدون رو آب ندادی و اون میگه به خدا آب دادم!
"
من گفتم:
"
من حق رو به خواهرتون میدم. قول میدم که به گلدونه آب داده.
"
بعد از خواهرش پرسیدم:
"
خانم محترم، از خونه تون که بیرون میومدی و یه مسافت طولانی رو می رفتی که بری و یه گلدون رو آب بدی، خداییش چپ چپ گلدونه رو نگاه نمی کردی؟
"
خواهرش گفت: "دقیقا یه همچین حالتی داشتم."
گفتم "شما با انرژی منفی چشمت، گل رو خشک کردی!"

 

عکس این هم صادق است.
وقتی حالمون خوبه، چشم های ما دروازه انتقال انرژی های مثبت است.
وقتی حالتون بده، به عزیزاتون نگاه نکنید.
وقتی حالتون خوبه، تا می تونید به عزیزاتون نگاه کنید.


هلند بزرگترین صادر کننده ی گل جهان است. دانشمندای هلندی تستی رو انجام دادن. بچه های مهد کودکی رو بردند در مزارع گل و گفتن شما در بین مسیر هایی که بین ردیف های گل وجود داره بازی کنید و راه برید و بدوید ولی به گل ها صدمه نزنید.


دیدند جاهایی که بچه ها رو بردن و بچه ها اونجا بازی کردند، گل های اونجا هم با نشاط تر شدند و هم شاداب تر، و زود تر هم رشد کردند. نتیجه ی تحقیقات شون رو به دولت هلند اعلام کردند.


هلند بخشنامه ای رو داد به مهد کودک ها که هر مهد کودک موظف است هفته ای یک روز، مهد کودک رو تعطیل کنه و بچه ها رو ببره در مراکز پرورش گل و بچه ها اونجا بازی کنن.

دوستان عزیز، چشم های ما اگه حالمون خوب باشه، دروازه ی انتقال انرژی مثبت است و اگر حالمون بد باشه، دروازه ی انتقال انرژی منفی است.


و اما چشم زخم چیست؟

وقتی ما از درون حالمون خراب و از بیرون می خوایم نشون بدیم حالمون خوبه، نتیجه چیزی میشه به نام چشم زخم!

مثلا:
من یه نوزاد دارم، هر چی میدم میخوره، لپ از لپ دونش نمیزنه بیرون! مثل آدم های استخونی. میرم خونه فامیل. اون ها یه نوزاد دارن هم سن نوزاد من، ولی لپش مثل دو تا هلو! اونم از این هلو زعفرونی ها! میرم لپش رو میکشم و میگم "تپل مپل عمو چطوره؟" ولی تو دلم میگم "بچه بترکی! چی میدن تو میخوری!


وقتی از درون حالتون بد باشه و از بیرون بخواید نشون بدید که حالتون خوبه، چشم های ما منفی ترین انرژی های ممکن رو از خودشون ساطع می کنن.


من 20 ساله کارمند یک اداره ام. همین جور کارمند موندم. پسر عموم 5 ساله اومده توی اون اداره استخدام شده. پسر عموی من پارتی داره توی اون اداره و بعد از 5 سال بهش حکم "معاون مدیر کل" دادن! من 20 ساله اونجام ولی هنوزم کارمندم! از این گل ها دیدین که انقدر بزرگه که آدم پشتش دیده نمیشه! یه دونه از اون گل ها میخرم و میرم دم در اتاق پسر عمو، در میزنم میگم:
"پسر عمو مبارکه! حقت بود! لیاقتش رو داری! خدا رو شکر یکی از خاندان ما به جایی رسید!"
تو دلم دارم چی میگم؟ "بمیری الهی! حق من رو خوردی!"


زمانی که از درون حال مون خراب و از بیرون میخوایم نشون بدیم که حال مون خوبه، چشم های ما منفی ترین انرژی های ممکن رو از خودشون ساطع می کنه و اون انرژی منفی یه اتفاقاتی رو رقم می زند که ما بهش میگیم "چشم زخم"!


دوستان چشم خیلی قدرتمند است. مرتاض ها یه کارایی می کنن با چشم! مثلا با چشم به قطاری که داره با سرعت 80 کیلومتر میره نگاه می کنن و قطار یه دفعه متوقف میشه! این توقف ناگهانی قطار هم چشم زخم است!



و اما انرژی دست ها

بیشترین مقدار انرژی در دست ها است. بیشترین مقدار انرژی رو اول دست ها دارن و بعد چشم ها. تا به حال کسانی رو که انرژی درمانی می کنن دیدید؟

با چی انجام میدن؟
با دست.
چرا؟
چون بیشترین مقدار انرژی در کف دو دست است.

ما وقتی یه جایی از بدن مون درد می گیره، روش دست میزاریم و بعدش هم درد مون آروم میشه.

در حقیقت خودمون داریم به خودمون انرژی میدیم، بدون اینکه متوجه بشیم!

در آمریکا یه عده نوزادانی رو انتخاب کردن و به مادرها شون گفتن که روزانه حداقل 20 دقیقه این بچه ها رو نوازش کنید.
بچه هایی که نوازش میشدن، نفخ شکمشون، بی تابی هاشون، چیزهایی که بچه های کوچک رو در این سن اذیت میکنه و باعث گریه شون میشه، به شدت کمتر از بقیه بچه ها شد!

دوستان بچه هایی که زود به دنیا میان رو میگن "نارس" و این بچه ها رو میزارن توی دستگاه تا به رشد مطلوبی برسن و زنده بمونن. اما متاسفانه بیشتر این بچه ها می میرند!


در آمریکا تحقیق جالبی شد، از مادران بچه های نارس خواستند که روزانه در کنار محفظه ی شیشه ای قرار بگیرند و از سوراخ هایی که در محفظه وجود داره سر و بدن بچه شون رو نوازش کنن.
نتیجه تحقیق نشون داد که مرگ و میر بچه های نارسی که توسط مادرشون نوازش میشدن فوق العاده کمتر از بچه های نارسی بود که نوازش نمی شدند!
چرا؟

چون این بچه ها انرژی مثبت رو از طریق دست های مادرانشون دریافت می کردن. و این قضیه به صورت کاملا علمی اثبات شده که نوازش سر کودکان در رشد مغز اون ها شدیدا تاثیر مثبت دارد.


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور
کودکی ما ارسال به دوست

پا به پای کودکی هایم بیا کفش هایت را به پا کن تا به تا

قاه قاه خنده ات را ساز کن باز هم با خنده ات اعجاز کن

پا بکوب و لج کن و راضی نشو با کسی جز دوست همبازی نشو

بچه های کوچه را هم کن خبر عاقلی را یک شب از یادت ببر

خاله بازی کن به رسم کودکی با همان چادر نماز پولکی

طعم چای و قوری گلدارمان لحظه های ناب بی تکرارمان

مادری از جنس باران داشتیم در کنارش خواب آسان داشتیم

یا پدر اسطوره دنیای ما قهرمان باور زیبای ما

قصه های هر شب مادربزرگ ماجرای بزبز قندی و گرگ

غصه هرگز فرصت جولان نداشت خنده های کودکی پایان نداشت

هر کسی رنگ خودش بی شیله بود ثروت هر بچه قدری تیله بود

ای شریک نان و گردو و پنیر ! همکلاسی ! باز دستم را بگیر

مثل تو دیگر کسی یکرنگ نیست آن دل نازت برایم تنگ نیست ؟

حال ما را از کسی پرسیده ای ؟ مثل ما بال و پرت را چیده ای ؟

حسرت پرواز داری در قفس؟ می کشی مشکل در این دنیا نفس؟

سادگی هایت برایت تنگ نیست ؟ رنگ بی رنگیت اسیر رنگ نیست ؟

رنگ دنیایت هنوزم آبی است ؟ آسمان باورت مهتابی است ؟

هرکجایی شعر باران را بخوان ساده باش و باز هم کودک بمان

باز باران با ترانه ، گریه کن ! کودکی تو ، کودکانه گریه کن!

ای رفیق روز های گرم و سرد سادگی هایم به سویم باز گرد!

*************************

ما: بچه های کارتون های سیاه و سفید

ما بچه های کارتون های سیاه و سفید بودیم
کارتونهایی که بچه یتیم ها قهرمانهایش بودند
ما پولهایمان را می ریختیم توی قلک های نارنجکی و می فرستادیم جبهه
دهه های فجر مدرسه هایمان را تزئین می کردیم
توی روزنامه دیواری هایمان امام را دوست داشتیم
آدمهای لباس سبز ریش بلند قهرمان هایمان بودند
آنروزها هیچکدامشان شکمهای قلمبه نداشتند
و عراقی های شکم قلمبه را که می کشتند توی سینما برایشان سوت می زدیم
شهید که می آوردند زار زار گریه می کردیم
اسرا که برگشتند شاد شاد خندیدیم

ما از آژیر قرمز می ترسیدیم
ما به شیشه خانه هایمان نوار چسب می زدیم از ترس شکستن دیوار صوتی
ما توی زیر زمین می خوابیدیم از ترس موشک های صدام
ما چیپس نداشتیم که بخوریم
حتی آتاری نداشتیم که بازی کنیم
ما ویدیو نداشتیم
ما ماهواره نداشتیم
ما را رستوران نمی بردند که بدانیم جوجه کباب چه شکلی است
ما خیلی قانع بودیم به خدا

صحنه دارترین تصاویر عمرمان عکس خانم های مینی ژوب پوشیده بود توی مجله های قدیمی
یا زنانی که موهایشان باز بود توی کتاب های آموزش A.B.C.D
زنهای فیلمهای تلوزیون ما توی خواب هم روسری سرشان می کردند
حتی توی کتابهای علوممان هم با حجاب بودند
ما فکر می کردیم بابا مامان هایمان ما را با دعا کردن به دنیا آورده اند
عاشق که می شدیم رویا می بافتیم
موبایل نداشتیم که اس ام اس بدهیم
جرات نداشتیم شماره بدهیم مبادا گوشی را بابا هایمان بردارند
ما خودمان خودمان را شناختیم
بدنمان را
جنسیتمان را یواشکی و در گوشی آموختیم
هیچکس یادمان نداد

و حالا گیر افتاده ایم بین دو نسل
نسلی که عشق و حال هایشان را توی شهر نو ها و کاباره های لاله زار کرده بودند
و نسلی که دارد با فارسی وان و من و تو و ایکس باکس و فیس بوک بزرگ می شوند
و هیچکدامشان مارا نمی شناسند و نمی فهمند

 


 

ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور
کاریکاتور و کارتونهای بامزه ارسال به دوست

***************


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور

نصایح امروزی لقمان حکیم به پسرش:

پسرم! گروهی، اگر احترامشان کنی تو را نادان می دانند و اگر بی محلیشان کنی از گزندشان بی امانی. پس در احترام، اندازه نگهدار
پسرم! دانشگاه کسی را آدم نمی کند. علم را از دانشگاه بیاموز ، ادب را از مادرت
پسرم! سخت ترین کار عالم ، محکوم کردن یک احمق است.
پسرم! در تاکسی با تلفن همراه بلندبلند صحبت نکن
پسرم! با کسی که از روزنامه فقط نیازمندیهایش را میخواند دوستی نکن. آدم بیکار و بی اراده ای است.
پسرم! با کسی که شکمش را بیشتر از کتاب هایش دوست دارد ، دوستی مکن.
پسرم! با رئیس ات زیاد گرم نگیر برایت حرف درمی آورند.
پسرم! هیچ گاه از دانشگاه های هاروارد، ماساچوست و بوستون مدرک نگیر. برایت حرف در میارن. مگه آزاد رودهن چشه؟
پسرم! قرض نگیر. قرض هم نده.
پسرم! شماره حساب هدفمندی یارانه ها ، رمزگذاری شده در صندوقچه مرحوم آقابزرگ توی اتاق پشتی است.
پسر! اخبار را از منابع مختلف بگیر. جمع بندی اش با خودت. مخاطب دائمی یک رسانه بودن آدم را به حماقت می کشاند.
پسرم ! کسی را به خاطر دین اش مسخره نکن. چون او هم حق ندارد بخاطر دین ات تو را مسخره کند.
پسرم! شهر ما خانه ما! …نه نه نه! نمی خواد عزیزم. شهرشون خونه خودشون. اول اتاقت رو از این ریخت در بیار.
پسرم! دوستانت را با یک لیوان آب خوردن امتحان کن! آب را به دستشان بده تا بنوشند! بعد بگو تا دروغ بگویند! اگر عین آب خوردن دروغ گفتند از آنان بپرهیز…
پسرم! قواعد رانندگی را بیخیال. فقط مواظب باش بهت نزنند.
پسرم! اگر کسانی از سر نادانی به تو خندیدند ، تو برای شفایشان گریه کن
هان ای پسر! اهل هنر را احترام کن. اما مواضع سیاسی ات را با کسی مسنج وکسی را به خاطر مواضعش مرنجان.
پسرم! بلوتوث تلفن همراهت را خاموش نگهدار، مگر در مواقع ضروری
فرزندم!هیچ کس تنها نیست.
پسرم! هر روز از همکارانت در اداره عمیقا خداحافظی کن. کسی نمی داند آیا فردا در همان اداره باشی یا نه. اداره در همان شهر باشد یا نه. شهر در… ولش کن پسرم
پسرم! پیامک های عید نوروزت را همین الان بفرست هان ای پسر! خواستی در مملکت خودمان درس بخوانی بخوان. خواستی فرنگ بروی برو. اما اگر ماندی از فرنگ بد نگو ، اگر رفتی از مملکتت.
پسرم! گوجه را از نارمک بخر، شنیده ام ارزان است!
و در آخر: پسرم اوج نگیر

**********************************************

تفاوت نسلها به روایت تصویر:

 

**********************************************

من هروقت حس درس خوندن بهم دست میده،5 دقیقه دراز می کشم برطرف میشه



از اول ابتدایی تا آخرین روز دبیرستان ، همه معلمها و ناظم ها:
" کلاس شما بدترین کلاسیه که تا حالا داشتم



انواع عقیده در تولید :
امریکایی : هم خوب کار کنه هم با دوام باشه
انگلیسی : جنسش خوب باشی و مشتری راضی باشه
ایرانی : تا وقتی مشتری میخره سالم باشه بعد که خرید مهم نیست
چینی : فقط ایرانی بخره ... !!!!



سه تا بهترین خوابیدن های دنیا:
1. خوابیدن رو پای مامان وقتی کلی خسته ای
2. خوابیدن رو شونه ی عشقت وقتی کلی تنهایی
3. خوابیدن با چشمای باز وقتی استاد داره درس میده



فقط یه ایرانی میتونه
شامپو رو تو یه هفته تموم کنه
و تهش رو با آب قاطی‌ کنه
و یک ماه بیشتر استفاده کنه ... !!!!



اگر از بچگ? به جا?
س?گار بهمون م? گفتن"مسواک"ضرر
داره،ا?ن ه?چکس دندون دردنداشت ... !!!
همه دور هم جمع میشدیم یواشکی مسواک میزدیم...



اولین سوال دخترا در شروع ترم:
استاد منابع امتحانی چیا هست؟
پسرا از استاد در شروع ترم:
استاد نه ونیمُ ده می‌دین؟؟



ما ایرانی ها اولین کسانی هستیم که کشف کردیم باطری قلمی با ضربه شارژ میشه
مثال:زمانی که باتری کنترل دستگاهی ضعیف میشه و کار نمیکنه تق و تق میزنیم روش تا مجبور بشه کار کنه!!!



هیچ لذتی بالاتر از این نیس که یه تیکه از سرعت گیر کنده شده باشه و آدم بتونه 2 تا چرخش ماشینشو از اونجا رد کنه..هست خدایی؟! خدایا این لذتارو از ما نگیر..



تا حالا دقت کردین تو جاده های ایران وقتی قسمت انگلیسی تابلو اسم یک شهر رو می خونین بهتر متوجه میشین تا فارسیش رو ... !!!!



یه روزایی هست که یهو قصد می کنی اتاقتو مرتب کنی...همه ی وسایلتو که می ریزی بیرون تازه میفهمی چه اشتباهی کردی

 

**********************************************


یه کاره
!!!!!

 


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور
واقعاً نمره اش صفره یا بیست؟؟ ارسال به دوست

نمره ی این دانش اموز صفر شد ولی از نظر من نمره اش بیست است

ANSWERS OF A BRILLIANT STUDENT WHO OBTAINED 0% But I would have given him 100%

Q1. In which battle did Napoleon die?

* his last battle

درکدام جنگ ناپلئون مرد؟

در اخرین جنگش

 

Q2. Where was the Declaration of Independence signed?

* at the bottom of the page

اعلامیه استقلال امریکا درکجا امضاشد؟

در پایین صفحه

Q3. River Ravi flows in which state?

* liquid

متاسفانه قابل ترجمه نیست

(البته ما منظورش را می فهمیم!)

Q4. What is the main reason for divorce?

* marriage

علت اصلی طلاق چیست؟

ازدواج

 

Q5. What is the main reason for failure?*exams

علت اصلی عدم موفقیتها چیست؟

امتحانات

 

Q6. What can you never eat for breakfast?

* Lunch & dinner

چه چیزهایی را هرگز نمی توان درصبحانه خورد؟

نهار و شام

 

Q7. What looks like half an apple?

* The other half

چه چیزی شبیه به نیمی از یک سیب است؟

نیمه دیگر ان سیب

 

Q8. If you throw a red stone into the blue sea what it will become?

* it will simply become wet

اگر یک سنگ قرمز را در دریا بیندازید چه خواهد شد؟

خیس خواهد شد

 

Q9. How can a man go eight days without sleeping ?

* No problem, he sleeps at night.

یک ادم چگونه ممکن است هشت روز نخوابد؟

مشکلی نیست شبها می خوابد

 

Q10. How can you lift an elephant with one hand?

* You will never find an elephant that has only one hand..

چگونه می توانید فیلی را با یک دست بلند کنید؟

شما امکان ندارد فیلی را پیدا کنیدکه یک دست داشته باشد

 

Q11. If you had three apples and four oranges in one hand and four apples

and three oranges in other hand, what would you have ?

* Very large hands

اگر در یک دست خود سه سیب و چهارپرتقال و در دست

دیگر سه پرتقال و چهار سیب داشته باشید

کلا چه خوهید داشت؟

دستهای خیلی بزرگ

 

Q12. If it took eight men ten hours to build a

wall, how long would it take four men to build it?

* No time at all, the wall is already built.

اگر هشت نفر در ده ساعت یک دیوار را بسازند

چهارنفر ان را درچند ساعت خواهند ساخت؟

هیچچی چون دیوار قبلا ساخته شده

 

Q13. How can u drop a raw egg onto a concrete floor without cracking it?

*Concrete floors are very hard to crack.

 

چگونه می توانید یک تخم مرغ خام را به زمین بتونی بزنید بدون ان که ترک بردارد؟

زمین بتونی خیلی سخت است و ترک بر نمی دارد


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور
شوک آورترین اخبار سال 2011 ارسال به دوست

Since the start of the 2011, many current events and news have remained in our minds. The following are shocking news for the year 2011:

از ابتدای سال 2011 تاکنون اتفاقات بسیار مهمی به وقوع پیوست، به مناسبت ورود به سال میلادی جدید ، در اینجا به 10 تا از مهمترین اخبار شوک آور سال 2011 اشاره می کنیم

 

1. Same Sex Marriage Legalized in New York

در نیویورک ازدواج همجنس گرایان به صورت رسمی، قانونی شد.

Supporter applauded as the gay couples got married in Manhattan on the day the same-sex marriage was officially authorized in New York. The adoption of the same-sex marriage law by the sixth and largest state in the United States has stirred up people who were against gay marriages. Opponents filed the first case against the Senate of New York for disregarding their own procedure when it allowed the legalization of the said law. The states who also chose to legalize same-sex marriage are Connecticut, Iowa, Massachusetts, New Hampshire, Vermont, and Washington, D.C.

 

 

2. Ocean’s Life in Danger

محیط زیست درباره وضعیت اقیانوسها هشدار داد.

Scientists said that the oceans are at their worst state and the marine species are in the danger of entering the point of extinction. This is due to pollution, over fishing and climate change. The International Programme on the State of the Ocean (IPSO) met and gathered the experts to discuss matters that are already affecting humanity. Their forum finished with an image that the changes they observed were occurring quicker than they ever believed and one of these changes is the melting down of the Greenland and Antarctic ice sheets.

 

 

3. The World’s Youngest Smoker

جوانترین سیگاری جهان

Tong Liangliang is a six-year-old Chinese boy who was taught by his father to smoke at a very tender age. His father believed that smoking would ease the pain triggered by hernia. Tong was at the age of 18 months when he smoked his first cigarette. The father was not conscious of the seriousness of his son’s condition until the child increased the quantity of cigarettes he smoked. Tong is currently undergoing therapy.

 

 

4. The New Zealand Quake

زمین لرزه قدرتمند 6 ریشتری که صدها تن از مردم نیوزیلند را به کام مرگ کشاند

A chain of earthquakes has struck the City of Christchurch in New Zealand that destroyed the city and killed more than hundreds of people. About 10,000 houses and 1,000 commercial buildings will have to be destroyed as an effect of the quake. Some 50,000 people were left without electricity. A magnitude of 6.0 was the strongest tremor to ever hit the city, which resulted to the evacuation of buildings. Since the earthquake that struck the city, thousands of residents have moved to other parts of New Zealand and Australia.

 

 

5. Earth having two Suns

امکان نمایان شدن دو خورشید برای چند هفته

The Senior Lecturer of Physics at the University of Southern Queensland, Dr. Brad Carter, outlined a situation wherein one of the brightest stars is losing mass and therefore, is going to collapse. This star will become super-nova because it may run out of fuel. If this will occur, we will be seeing a sun for weeks and there will be no night during said period. The blast may cause the creation of a black hole 1300 light years from earth. This scenario is said to happen next year or the following years to come.

 

 

6. Cannibals in Pakistan Arrested

دستگیری برادران آدم خوار در پاکستان

The people in a distant town in Pakistan were shocked when two brothers, Arif Ali and Farman Ali, were arrested in Kohar Kalan village for being suspected of eating human flesh. These brothers get dead bodies in graveyards and eat them. They were charged with cannibalism by a court in Eastern Pakistan. Their act was caught after the body of a newly deceased woman was missing from her grave. The police cannot find any reason for the two to resort to cannibalism. The two seem to be in good physical and mental state. They were found to be living with their sister who has an unstable mental condition in an isolated place. The two admitted that they ate dogs before trying human meat. Neighbors were shocked, as they never thought that the two brothers are capable of doing such acts.

 

 

7. The Japan Earthquake, which Resulted to a Tsunami

زمین لرزه 9 ریشتری و سونامی در ژاپن

The Tohoku earthquake, a 9.0 magnitude undersea megathrust earthquake hit Japan, which triggered the tsunami, destroyed infrastructures, and killed hundreds of people in Japan. This also caused a number of nuclear accidents in Fukushima I Nuclear Power Plant that resulted to the evacuation of hundreds of thousands of residents. This quake was said to be one of the five most powerful earthquakes in the world.

 

 

8. Amy Winehouse Found Dead

مرگ ایمی واینهاوس خواننده

The Grammy-winning singer was discovered dead at her home in North London. Drug overdose has believed to be the cause of her death. Reports said that she has been battling for drug addiction for years having been admitted to a rehabilitation center for drug problems as well as heroin use.

 

 

9. Osama Bin Laden Killed

دستگیری و مرگ بن لادن در پاکستان به دست سربازان آمریکایی

Obama announced that Osama Bin Laden has been killed. It was said that Bin Laden was at the compound in Abbottabad, Pakistan. A group of American soldiers carried out the operation. After the firefight, they executed Bin Laden and took custody of his body. A DNA testing has proven that it was Bin Laden.

 

 

10. Mother Acquitted for the Murder of Her Daughter

تبرئه مادری که کودک دو ساله خود را به قتل رساند

Casey Anthony was acquitted for the charge of murdering her 2-year-old daughter by a jury of the Orange County Florida. The trial attracted the public interest. Prosecutors alleged that Casey killed her daughter with chloroform and dumped her body in the woods.

 


ارسال شده در توسط جواد ابراهیم پور
<      1   2   3   4   5   >>   >